Évek óta vannak ezer lóerő feletti autótípusok, de mindegyik kis példányszámban gyártott, százmilliókért mért egzotikus technika. Ezért csodálatos amit a Dodge művel az egyre veszettebb Challenger kivitelekkel.
Bár a fókuszban az új elektromos Dodge Charger áll, azért komoly tiszteletadással búcsúznak a benzines típusoktól: a Dodge Challenger Demon utolsó utáni kivitele a Demon 170-es több mint ezer lóerős csomagot kapott, és egyetlen műsorszámban ugyan, de elverte az egész világot.
Amerikában ez a típus még mindig a megfizethető kategória, az elérhető álomautó, amit belátható időn belül, kemény munkával hazavihet egy átlagosan kereső amerikai állampolgár. Most pedig olyan élményben lehet része a Dodge Challenger Demon 170 volánja mögött, amire eddig nem volt példa.
Külsőre nincs sok különbség az eddigi kivitelekkel összehasonlítva
A fejlesztők félredobtak minden egyéb szempontot, és csak a gyorsulásra fókuszáltak. Így az utcai használatra alkalmas, rendszámmal, biztosítással, gyári garanciával rendelkező típus 1025 lóerőt kapott, amivel gurulásból indulva 1,66 másodperc alatt éri el a 96 km/órás tempót.
De az Egyesült Államokban ez kevésbé számít, itt a szent, negyed mérföldes idő adja meg az autók rangsorát, és ezt a távot álló helyzetből 8.91 másodperc alatt tudja a Demon 170, amivel a Bugatti Chiront SS-t is előzi.
Így gyakorlatilag nincs ellenfele, bár a mutatványhoz kell két pont jól felmelegített abroncs a hátsó tengelyre, és egy felgyantázott gyorsulási pálya. Más körülmények között esélytelen elérni ezt az eredményt, és az autó karaktere versenypályás körrekordok elérésére sem alkalmas.
Emeli az orrát, ha ügyesen rajtol a sofőr
Tényleg egy vérbeli célszerszámról van szó, ami még a pokolian gyors elektremos vetélytársakat is legyűri negyed mérföldön, a Tesla Model S Plaid csak módosított kivitelben tudott 8,831 másodperces időt elérni. Ehhez az eredményhez teljesen átdolgozták a 6,2 literes V8-ast, az előző verzióból csupán a vezérműtengely maradt érintetlen.
A motor immár a Hellephant C170-es külön megvásárolható blokkhoz hasonlít, háromliteres kompresszora 10,5 bar nyomáson dolgozik, és ennyi levegőhöz benzin is kell gazdagon, amit a fejlett üzemanyagrendszer szállít. A Dodge sajtóközleménye szerint óránként 621 liter (!) üzemanyag motorba juttatására képes a rendszer, ami gyakorlatilag megfelel egy átlagos fürdőszobai zuhanyrózsa kapacitásának.
Az igazi mókához etanolban gazdag üzemanyagra van szükség, ha az etanol aránya eléri a 65 százalékot, akkor érhető el csak a 1025 lóerő, és az 1280 Nm nyomaték.
Ekkora erőhöz természetesen átdolgozták a teljes hajtásláncot, új a nyolcsebességes hagyományos automata váltó, vaskosabb a kardántengely, a féltengelyek is a komolyabb igénybevételnek megfelelőek, de a hátsó differenciálmű is új házat kapott, így 53 százalékkal lett erősebb.
Etanolt iszik az ördög, csak ezzel tud 1025 lóerőt
A lengéscsillapítót a Bilstein szállította, a kerekek pedig alapáron alumíniumból készültek, de van karbon opció is, utóbbival a tulajdonos faraghat pár kilót az autó teljes súlyából. A hátsó tengelyre különleges, gyorsulási versenyekre kifejlesztett gumik kerülnek, a terület szakértő márkája, a Mickey Thompson készítette a Dodge számára a versenypályán, és utcán is használható gumikat.
A 14 színben elérhető típus ezen felül tud még pár digitális trükköt, a két fékkör szétkapcsolható, így lehetséges kizárólag az első tengely fékezésével a hátsó gumik égetése, melegítése, igény szerint. Rajtprogramból is akad több, a tapadási viszonyoknak megfelelően állítható be az optimális erőleadás.





Legérdekesebb trükkje a levegő hűtése a klímaberendezés segítségével, a rendszer így akár 7,2 celsius fokos levegőt képes a kompresszorral motorba juttatni.
A 3300 példányban készülő típus ezt a teljesítményt a hasonló lóerőt csatasorba állító típusokhoz mérten töredék áron adja. A Dodge Challenger Demon 170 ugyanis 36 millió forintos indulóáron érhető el az Egyesült Államokban.