Összehangolt akciót és finn módszeres ellenőrzést hajtottak végre néhány napja a Siófoki Rendőrkapitányság járőrei, 75 szabálysértőt fogtak a somogyi rendőrök.
2023. március 17-én Siófok és vonzáskörzetének forgalmát ellenőrizték rendőreink. A szabályszegők hatékonyabb kiszűrése érdekében az egyenruhások nem csak civil autókkal, hanem drónnal is figyelték a közlekedésbiztonság tekintetében legkritikusabb pontokat, valamint finn módszerrel is szondáztattak 470 autóst, akik közül szerencsére csak ketten fogyasztottak alkoholt, nekik sem kellett volna.
A drónnal készített videóból kiderül, hogy számos autósnak gondja akadt a turbókörforgalommal.
Néhány jótanács, ha ilyen körforgalommal találkozól:
- Már jóval a körforgalom előtt érdemes átgondolni, hogy mikor szeretnél kihajtani, mert ha rögtön az első kijáraton, azt csak az után teheted meg, miután váltasz egy sávot jobbra, ha a belsőben hajtottál be a körforgalomba, erre pedig nagyon kevés időd lesz.
- Ebből következik a szabály, hogy többsávos körforgalomban csak a külső sávba történő átsorolás után szabad kihajtani. A körforgalom belső sávjából a kivezető út belső sávjába érkezve nem hagyhatod el a körforgalmat. A legtöbb baleset pont az ilyen szabálytalan kihajtás miatt történik.
- De vannak úgynevezett turbó-, vagy spirálkörforgalmak, ahol közúti jelzések, illetve a felfestések mást rendelnek el, ilyen esetben a körforgalomban történő közlekedést ezek szerint kell alakítani. A spirális és a turbókörforgalom forgalmi szabályai megegyeznek, a különbség a körforgalom úttestén lévő forgalmi sáv kialakításában van. (A spirálisnak csökkenő sugarú íve, a turbónak állandó sugarú íve van.)
A spirális és a turbókörforgalom jellemzői:
- A körforgalom úttestén egynél több sáv van.
- A behaladás előtt a továbbhaladási irány figyelembe vételével a megfelelő sávba kell sorolni.
- A behaladó forgalom a körpálya legfeljebb két sávjának ad elsőbbséget.
- A körpályán nem lehet sávot váltani.
- A körpályáról csak az előre kiválasztott sávból lehet kihajtani.