Ken Block még azokat is megfogta, akik zsigeri szinten vannak beoltva motorsport ellen. Egy nagyon izgalmas, szuggesztív személyiség volt a január 2-án halálos motorosszán-balesetet szenvedett amerikai legenda. Nyilatkozata, hogy „tudjátok, én nem veszem olyan komolyan az életet”, január eleje óta fájdalmas kontextusba került.
Íme, néhány villanás róla a Sport Auto magazin összeállítása alapján.
1. Olyan volt a járása, mint amikor valaki egyszerre vánszorog és táncol – azaz mintha két énje lett volna, egy öregedő ember és egy életerős tinédzser.
2. Egész életében rajongott a különleges cipőkért és napszemüvegekért. Tűzálló overalljait, amelyek néha gyerekpizsamára emlékeztettek, egy, a papagájokért lelkesedő háborús veterán tervezte.
3. Nagyon tehetséges és tudatos üzletember volt. Két társával együtt 1994-ben megalapította a DC Shoes cipőmárkát, amit aztán később 87 millió dollárért eladtak a Quiksilvernek. (Később még reklámarca is lett a márkának.)
4. 36 évesen kezdte el a szárnyait bontogatni a ralisportban. Egy olyan életkorban, amikor a profik már rendre a visszavonulást fontolgatják. Nem vakította el a siker, mindvégig megőrizte a józanságát. Egyszer azt mondta: „Már elmúltam negyven éves. Hülye lennék, ha azzal áltatnám magam, hogy birokra tudok kelni a világ legjobb pilótáival.” Igaza volt: annak ellenére, hogy soha nem volt a leggyorsabb, a legnagyobbak közé tartozott. Farolni nagyon jól tudott.
5. Első gymkhana-vieójában még egy elhagyott katonai repülőtéren kerülgetett bójákat és műanyag akadályokat, később már London belvárosában cikázott az utcai lámpák között. Amikor zseniális barátjával, Scottóval úgy döntöttek, hogy San Franciscóban fogják leforgatni a következő klipet, szinte a fél várost lezárták a kedvükért.
6. Utolsó videója Las Vegasban játszódik.
7. Megtiszteltetésnek vették a különböző világvárosok, ha felhívta őket Ken Block mondván, olthatatlan vágyat érez rá, hogy fekete csíkokkal rajzolja tele a tereiket és utcáikat.
8. Csak a „Gymkhana 1” közel hét percére négy garnitúra gumiabroncs ment rá.
9. Egyszer gúnyosan megjegyezte az egyik Citroën-menedzser, hogy az ő pilótájuk, Sebastien Loeb elsőre meg tudná csinálni ugyanazokat a kunsztokat, mint Block. Ennél több marketingre nem tellett tőlük.
10. Egy idő után már unalmasnak találta a városi szlalomozást. Elkezdett hegyi szerpentineken piruettezni egy átépített 65-ös Mustanggal, amire külön neki készített (elképesztő füstöt okádó) gumikat húzott. 6,7 literes V8-as motor dübörgött az autóban – a két turbótöltő jóvoltából 1400 lóerő volt a teljesítménye.
11. 2021. október 1-jén nem az volt a nagy hír, hogy Ken Block aláírt az Audihoz, hanem hogy az Audinak sikerült megállapodnia Ken Blockkal. Annyira örült friss „szerzeményének” az autógyár, hogy még egy különleges autóval, a legendás Quattro S1 átépített változatával is megajándékozta. Hivatalosan 680 lóerő volt a teljesítménye, ami Block szerint inkább 2000-nek érződött.
12. Block videóinak egyik titka a humor. Az egyikben éppen a Buckingham palota ablakából integet a királynő, egy másikban vaskos gumifüst lengi körül a mindig szivarfüstbe burkolózott Winston Churchill szobrát. A Las Vegasban forgatott „Elektrikhana”-filmben egy a hajánál fogva felakasztott Elvis-bábu lóg az autó mennyezetéről.
13. Utazásaira rendszeresen magával vitte feleségét, Lucyt meg a két lányukat. Családcentrikus emberként azt akarta, hogy ott legyenek mellette, és megismerkedjenek azzal a kontinenssel, amely már gyermekként is vonzotta őt: Európa.
14. Amikor idén januárban fennállásának ötvenedik évfordulóját ünnepelte a rali-világbajnokság Monte Carlóban, Robert Reid, a FIA alelnöke ünnepélyes keretek között bejelentette, hogy többé senkinek nem fogják kiadni a Block által életében használt 43-as rajtszámot.
15. Szerencsére még megadatott neki, hogy sok mindent átadjon vezetői tudásából legidősebb lányának, Liának, akinek leghőbb vágya, hogy híres apja nyomdokába lépjen. Mintegy három és fél millióan látták azt a videót, amiben az látható, ahogy éppen a farolás rejtelmeibe avatja be gyermekét a driftelés koronázatlan királya.
A legfrissebb Sport Auto magazinban részletesen elolvasható a megemlékezés, számos más, a világ legizgalmasabb autóit bemutató cikkek, tesztek, összehasonlítások mellett!