Utoljára az előző évezredben volt hasonló méretű slamasztikában a Ferrari, mely jelenleg 2008 óta küzd azért, hogy újra világbajnokságot nyerjen a Forma-1-ben. Ráadásul az előző nyeretlenségi széria 1980-tól kezdődött, és egészen az ezredfordulóig nem is tört meg: Jody Scheckter 1979-es vb-elsősége után Michael Schumacher szerzett világbajnoki címet az olaszoknak, majd a német 2000-es sikerét további négy követte.

Éppen ezért a maranellói gárda 2000-es autója, az F1-2000 nagy értéket képvisel – hogy mennyire, elég kiindulni abból, hogy tavaly a Ferrari 2003-as versenygépe, mellyel Schumacher hatodjára lett világbajnok, nagyjából 5,3 milliárd forintos áron kelt el, ami az árverésre bocsátott Forma-1-es autók történetében abszolút rekordot döntött.

Mindenesetre az RM Sotheby’s hongkongi, évfordulós aukcióján a Ferrari 2000-ben használt Forma-1-es autóját is árverésre bocsátják.

Jelen esetben az 198-as számú alvázról van szó, amit Schumacher tartalékautójának szántak. Az viszont nem porosodott sokáig a garázs mélyén: a szezon második, brazil hétvégéjén már szükség volt rá, miután az akkor kétszeres világbajnok német az időmérő edzésen összetörte az autóját. A harmadik helyről rajtolva meg is nyerte a futamot, majd a Spanyol Nagydíjat az élről kezdhette meg – Barcelonában csak azért ért célba ötödikként, mert a bokszkiállása nem sikerült hibátlanul.

A képre kattintva kiderül, mivel tért vissza a csúcsra Schumacher és a Ferrari:

Eladják az autót, ami áttörést hozott Schumachernek és a Ferrarinak 1
Eladják az autót, ami áttörést hozott Schumachernek és a Ferrarinak 15

Bár az aukció tárgyát képező példányt csak néhány hétvégén vezette Schumacher, összesen 9 pole-pozícióval és 9 futamgyőzelemmel, legfőbb ellenfelét, Mika Häkkinent pedig 19 pontnyival (ez a különbség akkoriban majdnem két futamgyőzelemnek felelt meg – a szerk.) legyőzve nyerte meg a világbajnokságot.

Eladják az autót, ami áttörést hozott Schumachernek és a Ferrarinak 16

Az Osztrák Nagydíjon ezt az autóját is összetörte a német legenda, és ugyan később újjáépítették, már csak amatőr- és gálaversenyeken használták újra.

Ezt követően Schumacher ezzel a karosszériával szerzett pole-t Monacóban, utoljára pedig az Osztrák Nagydíj használta, melyen már az első körben kiesett, miután ütközött Ricardo Zontával. A baleset után ugyan a Ferrari újjáépítette az érintett modellt, de nem küldte újra pályára. Később a Ferrari Corse Clienti versenyein bukkant fel, amiken jelenlegi tulajdonosa 2017-ben és 2020-ban is részt vett, az eredeti, 3,0 literes V10-es motorral a háta mögött, ami 770 lóerős teljesítményre képes. Viszonyításképpen: becslések alapján ez nagyjából 200-250 lóerővel kevesebb, mint amit egy mai F1-es versenyautó tud.

A kikiáltási árát – ahogyan az egyes, főként kiugró értékű tételeket tartalmazó privát árveréseknél előfordul – nem hoztak nyilvánosságra, ennélfogva arra sincs garancia, hogy később fény derül rá, mekkora összeget kínáltak végül érte az április 3-a és 12-e közötti aukción.