A most következő fotó már 6500-nál is több lájknál jár az egyik igen népszerű Facebook-oldalon. Ezen egy cseppet sem lepődtünk meg, hiszen majdnem a monitorra köptem a kávét, amikor megláttam.
Íme, az elektromos autózás magyar valósága. Őszintén, minden bájával és borzalmával együtt.
A szobai szőnyeg szépen, gondosan felhelyezve az autóra, hogy az ablakon kilógatott kábel nehogy kárt tegyen a Tesla fényezésében. A hosszabbító lopásvédelem pedig maga a tökéletesség, a gondosan kifaragott Dávid szobor: a hátsó kerékkel ráállt és az ablakkorláton is áttekerte néhányszor a kábelt.
Azt hittük, hogy ezzel ki lett maxolva a történet, de nem. Még aznap, amikor ezt a képet megtaláltuk, posztoltak ugyanazon a Facebook-oldalon egy másikat, szintén Magyarország, szinten elektromosautó-töltés, szintén egy kilógatott kábellel, de ez már az expert szint.
Ilyen nincs, locsoljatok fel, az utolsó meg kapcsolja le a villanyt, kutyát engedje el…
TILOS!
Elektromos berendezéseket közterületen csak az illetékes szakhatóság engedélyével lehet használni, ellenkező esetben tilos ilyen módon az utcán tölteni az autót, és csak az erre vonatkozó szabványoknak megfelelő eszköz alkalmazható.
Habár az összes gyártó külön felhívja a figyelmet arra, hogy soha ne töltsük az autót hosszabbítóról, ha mégis így alakulna, legalább tekerjük szét teljesen a kábelt, hogy ne forrósodjon fel a hosszabbító a szűk keresztmetszeten történő nagy áramfelvételnek köszönhetően, és ne okozzon olyan könnyen zárlatot vagy tüzet, esetleg mindkettőt. A villanyautók gyári töltőkábelei nem véletlenül annyira vastagok.
Ma már a legtöbb elektromos autó esetében a gyártók azokra is gondolnak, akiknek nincs 16 amperes biztosítékuk. A gyengébb elektromos hálózatokhoz igazodva a töltő gombjával vagy az autó menüjében beállítva lehetőség van megnyújtani a tankolást, kisebb, kb. 6-12 amperes áramerősséggel tölteni jóval hosszabb időn át. Mi akkor is ezt javasolnánk, ha van 16 amperes biztosítékunk, de egy 30 méteres hosszabbítóról vagyunk kénytelenek tölteni. Jobb a békesség.