Miközben az autógyártók egyre gyakrabban nyúlnak a digitális megoldásokhoz, részben a költségoptimalizálás jegyében, a Hyundainál ezek alkalmazását igyekeznek a szükségesnek vélt szintre szorítani.
Erről az új generációs Hyundai Kona bemutatóját követően beszélt Li Szangjop, a dél-koreai márka tervezési részlegének vezetője. Elmondása szerint szándékosan használtak hagyományos, azaz fizikai, illetve mechanikus gombokat, kapcsolókat és műszereket az új Kona esetében, többek között a légkondicionáló és az audiorendszer vezérlésének kialakításánál – ennek elsősorban biztonsági oka van.
Álláspontjuk szerint ugyanis veszélyesebbek a digitális érintőkijelzők, illetve -képernyők, mert a sofőr csak több lépésből tud megoldani egy lépést, és addig sem az útra figyel.
„Az utóbbi néhány évben is elég jelentős mértékben használtunk fizikai gombokat” – idézi Li szavait a CarGuide. „Ha biztonságról van szó, azokra esküszöm. Vezetés közben ugyanis nehéz kezelni [a digitális kijelzőket – szerk.], viszont a kemény gombokat érzékelni és érezni is könnyű.”
Arra a kérdésre, hogy a Hyundai a jövőben is ragaszkodik-e majd a tradicionálisabb irányhoz, úgy felelt, hogy bár az egyszerű gombok, kapcsolók a kedvencei, a tendencia idővel mindenképpen változni fog, ha a járművek valóban önállóbbak lesznek – úgy látja, erre a 4-es, illetve azt meghaladó szintű önvezetés mellett kerülhet sor. „Addig azonban, ahogy mondtam, vezetés közben az a legbiztonságosabb, ha a szemünk az úton van, a kezünk pedig a kormányon” – nyomatékosította álláspontját.
Amellett, hogy sok esetben egy-egy változtatás, beállítás lényegesen körülményesebben hajtható végre, előfordul, hogy az érintőgombok nem reagálnak megfelelően elsőre. Ugyan a digitális vezérlők igen vonzóak az autógyártók számára, mert számos funkciót bele lehet zsúfolni egyetlen felületbe, és így a gyártásnál pénzt takarítanak meg, a tapasztalat valóban az, hogy megnehezíti a járművezetők dolgát, elvonja a figyelmüket.