Kevés lélegzetelállító jármű született a szocializmus évtizedeiben, de a Tatra 603-as a szabályt erősítő kivitél.
A Tatra mérnökeinek az 1950-es évek közepére sikerült a Hans Ledwinka (1878-1967) által tervezett tervezett áramvonalas Tatra autókat megvalósítaniuk. Mivel a szocialista vezetésnek kellett egy funkcionáriusoknak szánt, reprezentatív megjelenésű limuzin, így pont jól jött az ambíciózus terv a V8-as, léghűtéses farmotoros blokkal szerelt 603-as.
A konstrukció különlegessége a meglepően jó 0,36-os alaktényezője (cw-értéke), valamint teljesítménye. A 2,5 literes V8-as motor kezdetben 95 lóerőt adott le amit 1963-ban 105 lóerőre növeltek (mivel a sűrítését 6,5:1-ről 8,2:1-re változtatták). Az összehasonlítás kedvéért: 1956-ban a Ponton Mercedes 220 S 100, a 300-as Adenauer Mercedes pedig 125 lóerőt teljesített.
Az egyenlőbbnél is egyenlőbb párttagoknak kiutalt Tatra gyártása egészen 1975-ig tartott, és ezekből egy példány nyugdíjas éveire nyugatra disszidált, és jelenleg Floridában várja, hogy valaki a Bringatrailer.com oldalán a legmagasabb összeget ígérje érte a licit végén.
A szóban forgó vörös belsővel szerelt, szürke színű példány 1969-ban gurult le Kopřivnice gyártósoráról. Megfordult Kanadában is, majd az Egyesült Államokba került, ahol teljeskörű felújításon esett át, ekkor kapta meg a szürke színt, és a belteret is ebben az időszakban cserélték vörösre.
A valós futásteljesítményről nincs információ, jelenleg 15000 dolláron áll a licit, vagyis nagyjából ötmillió forintnál tart, de ez nyilvánvalóan emelkedni fog, mivel a romosabb, rozsdás darabokért is elkérnek 7-8 millió forintot.