A Koenigsegg termékei valódi imák a technika isteneihez. Minden modelljük méregdrága tiszteletadás a járműgyártás legkifonomultabb megoldásai előtt, a pokoli tempó inkább egyfajta ráadás. A vevők tudják ezt, és számukra ez nem a pénzről szól. 

Aki egy Koeingsegget vásárol, az nem nézi a nullákat, pár száz millió nem tétel, ha a svéd manufaktúra termékeiről van szó. Erre jó példa a nemrég „használtan” piacra került Koenigsegg Regera. 

Csak az extrák 355 millióba kerültek ezen az autón 1

Érdemes lecsapni rá, annak, aki egymilliárdot szán autóra

A svéd hibrid hiperautó 5,0 literes, V8-as, dupla turbós benzinmotorja mellé három elektromos motor és egy 4,5 kWh-os akkumulátor jár. Egy-egy villanymotor került a hátsó kerekekhez, a harmadik pedig a benzinmotor-főtengelyhez kapcsolódik egy klasszikus, hidrodinamikus nyomatékváltón keresztül. 

Csak az extrák 355 millióba kerültek ezen az autón 2

Így a maximális teljesítménye több mint 1500 lóerő, míg forgatónyomatéka meghaladja a 2000 Nm-t. Így aztán az 1590 kilogramm súlyú sportkocsi eszeveszetten gyorsul, a 100-as tempót 2,8 másodperc alatt éri el.

Ezzel az autóval 31,49 másodpercig tart elérni a 400 km/órás tempót álló helyzetből, majd újra állóra fékezni.

A pokoli menetteljesítmények mellett az extralista sem mindennapi. A 2 millió dolláros vételár mellé a frissen piacra került modell esetén jön még az eredeti vételárra 1 millió dollárnyi, vagyis 355 millió forintnyi extra. 

Csak az extrák 355 millióba kerültek ezen az autón 3

A külső aranyszínű dekorációja csak egymaga 200 000 dolláros tétel (70 millió forint), a belső alumíniumcsomag 14 500 dollár (5 millió forint), az opciós kerekek 57 ezerbe (20 millió forint) kerültek, a pőre karbonszálas műanyag légbeömlőkért pedig 23 450 dollárt (8 millió Ft) kellett fizetni. Most vegyen mindenki nagy levegőt, mert ezek csak az apróságok.

Csak az extrák 355 millióba kerültek ezen az autón 4

A Ghost Package aerodinamikai csomag 285 000 dollár (101 millió forint), ezzel a gyár állítása szerint 20 százalékkal nő a leszorítóerő. Így jön ki a 3 millió dolláros, vagyis egymilliárd forint körüli vételár, amit még új korában fizetett ki az autóért első tulajdonosa. Jelenleg a licit 2,6 millió dolláron áll, de még nincs vége, így lehet, hogy a végén sikerül keresni pár milliót a Regera eladásán.