Eddig is szédítő magasságokban voltak a harmadik generációs Honda Integra Type-R típusú japán sportkupék árai, de úgy tűnik, az emelkedés sosem áll meg, a határ a csillagos ég. A rajongás érthető, ez az 1995-től gyártott típus ott van minden idők legjobb fronthajtású autói között, a 195 lóerős, 8400-as fordulatig pörgő 1,8 literes B18-as kódjelű négyhengeres motor a japán autóépítés egyik csúcsteljesítménye, minden liter elégetett benzint szűretlen vezetési élménnyé változtat.

Nagy trükkje, hogy nincs nagy trükkje. A hétköznapi alkatrészeket csiszolták tökéletessé a japánok, a nagy fordulaton élő, négyhengeres motor mellé jár egy manuális ötsebességes váltó, valamint egy önzáró differenciálmű. 

Lassan Ferrari-árban adják ezeket az öreg Hondákat 1

Mégis az Evo magazin tesztje alapján ez „minden idők legjobban vezethető fronthajtású sportautója”, egy japán autós műsorban pedig még a Subaru Impreza WRX Sti és a Nissan Skyline GT-R méltó ellenfelének is kinevezték, holott ezek az autók sokkal erősebb, összkerékhajtású darabok. 

Lassan Ferrari-árban adják ezeket az öreg Hondákat 2

A kialakult legenda pedig mára súlyos milliókat ér, és a rekordok egymás után dőlnek meg. A fotókon látható amerikai piacos Acuráért ugyanis valaki 151 200 dollárt (55 millió forintot) fizetett! A korábbi rekord 117 112 dollár volt, ez az ár tavaly született.

Lassan Ferrari-árban adják ezeket az öreg Hondákat 3

Ennyi pénzért az új tulaj kapott egy alig tízezret futott, makulátlan állapotú, természetesen fehér Integra Type-R-t, ami 6,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és 234 km/óra a végsebessége. 

Lassan Ferrari-árban adják ezeket az öreg Hondákat 4