Autópályán a vezetés gyakran monoton, embert próbáló feladat, amikor hosszú kilométereken át csak küzdünk az álmossággal, és próbálunk a vezetésre koncentrálni. Ha sűrű a forgalom ez még nagyobb kihívás, kamion mögött ragadva vagy beletörődünk a lassú tempóba, vagy a tükröt lesve lecsapunk egy résre, és belefogunk az előzésbe.
Ez nem mindig egyszerű feladat, főleg ha egy öregebb, gyenge autóval haladunk, aminek ráadásul még a visszapillantó tükre is kicsi. Apróságnak tűnik, de korántsem az, egy ilyen kis vacakban felmérni a közeledő autók távolságát, valamint elkerülni, hogy a gyorsan érkező épp holttérbe essen, sokkal nehezebb, mint egy jól tervezett, méretes tükör esetén.
Ahogy azt aktuális balesetünk is mutatja, egy öreg Fiat Puntóval tényleg nagyon oda kell figyelni az ilyen részletekre, és hátrapillantva is ellenőrizni, hogy nem-e érkezik valaki mögöttünk. A fedélzeti kamera felvételén látható, ahogy egy Fiat előzésbe kezd és még épp elenged egy érkezőt a belső sávban.
Csakhogy mögötte egy másodpercnyi kihagyással jön a második autó, amit már nem vett észre, és az általa kinézett helyre épp megérkezik az Audi TT. A két autó összeér, ami a könnyű kisautót irányíthatatlanná teszi, majd végül borulás lesz a kontakt vége.
Autópályán ezért tényleg ajánlott duplán ellenőrizni a helyzetet, mielőtt előzésbe, sávváltásba kezdünk. Nem dől össze a világ, ha egy kamion mögött haladunk megfelelő követési távolsággal, és a többi autós elhúz mellettünk, pár percet nyernek csak. Kifizetődő kivárni egy olyan szakaszt, ahol tényleg nincs senki a belső sávban, és nyugodt körülmények között, balesetveszélytől mentesen végrehajtani az előzést.