Semmit sem sejtve vásárolt tavaly júniusban egy Ford F-150-et egy kanadai férfi, később azonban fény derült rá, hogy a 2020-as évjáratú pick-upot korábban ellopták.

„Egyáltalán nem számítottam rá, hogy egy nagy autókereskedéstől lopott autót fogok vásárolni” – idézi a pórul járt vevőt, Derek Crockert a CTV News Toronto. A torontói férfi elmondása szerint az autót egy Mazda-márkakereskedésben vette, amiért 60 ezer kanadai dollárt, átszámítva mintegy 15 millió forintot fizetett.

Minderre csak fél évvel az adásvétel után derült fény, miután balesetet szenvedett. Az F-150 javítása során ugyanis folyamatosan rossz csereelemeket – például a fekete helyett krómozott lökhárítót, hűtőrácsot – rendeltek egy karosszériaműhelyben, mint kiderült, azért, mert meghamisították a jármű alvázszámát.

A pick-upot 2022 júniusában tulajdonították el, azaz nem sokkal azelőtt, hogy Crocker megvásárolta azt, de az autót a történtek után vissza kellett szolgáltatni az eredeti tulajdonos biztosítótársaságának. Az ügy kapcsán a Mazda azt közölte, „ez egy szerencsétlen eset”, de a vállalat a későbbiekben felül fogja vizsgálni az eljárásait, de a szóvivő elmondása szerint a márka nem tudott róla, hogy lopott járművet árul.

Crocker nem maradt autó nélkül, a Mazda kanadai importőre ugyanis biztosított neki egy kölcsönautót, továbbá teljes mértékben visszatérítette a korábbi vételárat, a hiteltörlesztésekkel együtt. Emiatt ugyan megkönnyebbült a férfi, de megjegyezte, „frusztráló megpróbáltatásként” élte meg, ami történt vele.

Autólopások tekintetében egyre kifinomultabb módszereket vetnek be az autótolvajok, amiben a modern technológia is a segítségükre van. Más kérdés, mi van akkor, ha valaki egyébként jogszerűen végbement adásvétel nyomán jutott autóhoz, de azzal sem árt tisztában lenni, mi a procedúra akkor, ha Magyarországon maradunk autó nélkül – a legfontosabb tudnivalókat egy korábbi cikkünkben gyűjtöttük össze: