Pontot tenne az olasz kormány az ország déli országrészének és Szicília összekötésére. A rekordernek szánt függőhíd építése azonban nem nyerte el mindenki tetszését.
Hosszú ideje törekednek arra, hogy Szicíliát összekapcsolják a szárazfölddel, ám ez eddig nem valósult meg. Úgy tűnik, az olasz kormány ismét nekifut a kérdésnek, és a turisták számára is vonzó szigetet egy függőhíd kötheti össze Dél-Olaszországgal. Tervezett 3,3 kilométeres hosszúságával ez lenne a leghosszabb függőhíd a világon – írja a Wired.
Nézd meg képeken – és maketten – a világ leendő leghosszabb (?) függőhídját:
Már jövőre elkezdhetik építeni a hidak királyát
1/5 A Messina-szoros fölé tervezett függőhíd 1:2000-es méretarányú mását az előző hónapban még az olasz közmédiában, vagyis a Rai TV-ben is bemutatták. (Fotó: Marco Ravagli/Future Publishing/Getty Images)
A Messina-szoros fölé tervezett függőhíd 1:2000-es méretarányú mását az előző hónapban még az olasz közmédiában, vagyis a Rai TV-ben is bemutatták. (Fotó: Marco Ravagli/Future Publishing/Getty Images)
Fotó megosztása:
2/5 A "Cinque minuti", azaz 15 perc című műsorban Matteo Salvini korábbi belügy-, mostani infrastrukturális és közlekedési miniszter mutatta be a függőhidat, ami Szicíliát Olaszország déli csücskével kötné össze. (Fotó: Marco Ravagli/Future Publishing/Getty Images)
A "Cinque minuti", azaz 15 perc című műsorban Matteo Salvini korábbi belügy-, mostani infrastrukturális és közlekedési miniszter mutatta be a függőhidat, ami Szicíliát Olaszország déli csücskével kötné össze. (Fotó: Marco Ravagli/Future Publishing/Getty Images)
Fotó megosztása:
3/5 A tervek szerint már jövőre elkezdenék építeni a szicíliai függőhidat. (Fotó: Marco Ravagli/Future Publishing/Getty Images)
A tervek szerint már jövőre elkezdenék építeni a szicíliai függőhidat. (Fotó: Marco Ravagli/Future Publishing/Getty Images)
Fotó megosztása:
5/5 Az olasz kormány elképzelése eddig vegyes fogadtatásban részesült. Vannak, akik örülnének a közvetlen kapcsolatnak, mások azonban máris hiányolnák a kompot. (Fotó: Marco Ravagli/Future Publishing/Getty Images)
Az olasz kormány elképzelése eddig vegyes fogadtatásban részesült. Vannak, akik örülnének a közvetlen kapcsolatnak, mások azonban máris hiányolnák a kompot. (Fotó: Marco Ravagli/Future Publishing/Getty Images)
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Amennyiben megvalósulna a szicíliai függőhíd, több mint egy kilométerrel előzné meg a törökországi Canakkale hidat, melynek támaszköze 2,023 kilométer hosszú. Nemcsak a leghosszabb, de a legmagasabban fekvő függőhíd is lenne: a tervek szerint 380 méter magas pilonok tartanák a Messina-szorosban – a mostani rekorder, vagyis a franciaországi Millau viadukt 342 méteres pilléreken támaszkodik. Óránként 6000 gépjármű és naponta 200 vonat áthaladására adna lehetőséget, és közben a vízi forgalmat sem akadályozná, mivel a fesztáv 65 méterrel lenne a tengerszint felett.
Számos akadály gördült azonban a projekt elé, kezdve a szicíliai és a calabriai lakosokkal, akik a komp iránti érzelmi kötődésre, környezetvédelmi aggályokra hivatkozva, az élővilágért, vagy éppen a kivitelezés anyagi vonzatáért aggódva engedné el a hídépítést. Másrészt Olaszország politikai berendezkedése olyan, hogy a hídra nacionalista szimbólumként tekintenek – ezt a régió jobboldali politikusai nagyon is támogatják, a baloldaliak ellenzik.
Az olasz kormány elképzelése eddig vegyes fogadtatásban részesült. Vannak, akik örülnének a közvetlen kapcsolatnak, mások azonban máris hiányolnák a kompot. (Fotó: Marco Ravagli/Future Publishing/Getty Images)
Ennek ellenére már 2024-ben, azaz jövőre megkezdenék a szicíliai függőhíd építését, más kérdés, hogy a vegyes fogadtatás ezt a gyakorlatban is lehetővé teszi-e majd.
A függőhidak mostani éllovasát is csak tavaly adták át Törökországban, teljessé téve a Márvány-tengert körülölelő autópályaláncot, annak 4,6 kilométeres, teljes hosszával: