A Mercedes-Benz és a Chrysler 1998-as egyesülése után 2002-ig kellett várni az első közös típusra. A két óriáscég nagyot akart gurítani, így nem unalmas prémiumszedánnal álltak elő. A német Karmann-nál összeszerelt autó tulajdonképpen egy teljes mértékben átfazonírozott Mercedes, a technikai alapok a már akkor öregnek számító SLK-ból érkeztek. 

Erre jött Chrysler-féle kabát, amivel hengerelni akartak, volt benne retró hangulat bőven, de valahol megbicsaklott a tervezők ceruzája. Egyszerűen nem sikerült a kor ízlését eltaláló formát összehozni, az 1940-es éveket idéző púpos bogárhát, a méretes kerekek, a vaskos vonalak nem csináltak slágert a kocsiból. 

Jeremy Clarkson, a Top Gear egyik adásában egyenesen nagydolgát végző kutyához hasonlította a formát, és ekézte a vezethetőséget. A hasonló vélemények pedig egyre szaporodtak, a Crossfire pedig nagyot zakózott. Egészen 2008-ig tartották a kínálatban, és összesen 76 000 darabot sikerült belőle eladni. 

Kevés autórajongónak jut eszébe, pedig 3 millióért nincs ennél különlegesebb típus 1

A koncepció még erősebb retró hatással rendelkezett, még a szélvédőt is kettéosztották

Nem kicsi szám ez, de ha tudjuk, hogy a hasonló ligában mozgó 2002-2008 között gyártott BMW Z4-ből 197 950 darab kelt el, akkor már érthető, miért szomorú emlék a két gyártónak ez a sportkupé. 

Kevés autórajongónak jut eszébe, pedig 3 millióért nincs ennél különlegesebb típus 2

Különleges volt a forma, de a nagyközönség nem kapott rá, és az alapokat adó, korosodó SLK-technika sem volt túl csábító

De vajon megszépíti az idő a múlt tévedéseit? 

Ma már olyan kvalitásokat tud felmutatni a Chrysler Crossfire, amik teljesen kihaltak. A 3,2 literes V6-os motorja 215 lóerőt termel, de hozzá öblös, szívhez szóló motorhang a bónusz, és így is 6,5 másodperc a százas sprint, ami tényleg nem rossz idő. Volt hozzá kézi váltó is, de meglepő módon a korabeli tesztek szerint az automata jobban illik a kocsihoz.

Ami viszont tényleg kiemeli a tömegből, az a gyenge eladások okozta ritkasága, a teljesen egyedi, sokak által teljesen ismeretlen megjelenés. Hárommillió forint körül nehezen találunk hasonló korú sportkupét hátsókerék-hajtással, amire csak mutogatnak a parkolóban, és találgatják a típusát. 

Kevés autórajongónak jut eszébe, pedig 3 millióért nincs ennél különlegesebb típus 3

Ma már kitűnik a tömegből, a hangja is egyedi, a teljesítménnyel sincs baj, ilyen autóval ma már kevés gyártó próbálkozik

Aki pedig tényleg jó Crossfire-t akar, annak egy még ritkább SRT6-osra kell vadásznia. Ebbe a V6-os kompresszoros verziója került 330 lóerővel, merevebb karosszériával. Így még keményebb, még rázósabb, de ez tényleg fehér holló, csupán 4071 darab készült belőle. 

Kevés autórajongónak jut eszébe, pedig 3 millióért nincs ennél különlegesebb típus 4

Olcsó beltér, nincs prémiumhatás, de ez az amerikai út

Hátránya, hogy a vezethetőség még most sem kiemelkedő, a beltér olcsó hatású, és azok a műanyag alkatrészek, dekorációs elemek, amelyek a Chrysler oldaláról érkeztek, azok ritkák, és nehezen beszerezhetők. 

Mégis, aki egy igazi csodabogarat akar a garázsába, ami mellett egy Mercedes-Benz SLK tucatautónak tűnik, annak érdemes lehet egy Crossfire-t behúzni.