Meg merjük kockáztatni, hogy a legtöbb autórajongó életéből nem maradt ki a Taxi akcióvígjáték-filmsorozat, amelynek első részét 1998-ban mutatták be. 2007-ig további három részt kapott folytatásként a népszerű film, amelynek főszerepében a leggyorsabb motoros futárból mérgezett egér módjára repesztő, a részek során a francia rendőrségnek is besegítő Danielt Samy Naceri alakította. Úgy tűnt, aligha lesz folytatása a Taxinak, éppen ezért a legváratlanabb volt, amikor 2018-ban az ötödik rész is a mozikba került.
Az eredeti szereplőgárdával és sztorivonallal forgatott részeket valószínűleg sokan rongyosra nézték, legalábbis erre lehet következtetni a produkciót övező kultuszból. Aligha meglepő, hogy az akcióvígjáték első három részének központi eleméből, nevezetesen a Peugeot 406-osból több replika is készült, egy-két darabbal még a magyar utakon is lehet találkozni:
Már arra is volt példa, hogy konkrétan a filmben használt Peugeot-nak kerestek új gazdát, de legutóbb egy újabb másolatot hirdettek meg az eBayen, amit Lengyelországból próbálnak meg eladni.
Igencsak szűkszavúan fogalmaz a hirdetés, ha nagyon szigorúak akarnánk lenni, azt is mondhatnánk, hogy lényegében semmit sem tudni az autóról, azon kívül, hogy fehér, 406-os és Peugeot.

Sokat nem tudni a Peugeot 406-osról, de elég jól sikerült Taxi-replika lett belőle.

A francia családi autó a Taxi-filmek első három részében kapott szerepet, a negyedikben már a Peugeot 407-es váltotta.
Kétségtelen, még az sem derült ki, mikori évjáratú az autó, amiből a Taxi-replikát faragták, arról viszont magunk is meggyőződtünk, hogy egy jól sikerült másolatról van szó, még a spoilerek is úgy néznek ki, ahogy azt a filmvásznakon megszokhattuk. Jelenlegi tulajdonosa legalább azt megjegyzi, hogy számos módosításon esett át a francia szedán, melynek növelték a turbónyomását, a motor teljesítménye pedig nagyjából 300 lóerő.
Az átalakítások során sportfelfüggesztéseket helyeztek be, továbbá felújított sebességváltót, új tengelykapcsolót, első és hátsó fékeket, valamint „sok minden mást” kapott.

A lengyel hirdető nem adott részletes felvilágosítást a 406-oson végrehajtott módosításokról, de láthatóban a belteret is megpróbálták a filmben látottakhoz igazítani.

Majdnem tíz évig volt meghatározó a Peugeot kínálatában a típus.
Annak idején pedig aktuálisabb és ideálisabb autót nem is választhattak volna a Taxi-forgatásokhoz, mint a Peugeot 406. Elvégre a francia márka akkor frissen, 1995-ben piacra dobott családi modelljéről van szó, ami a 405 utódjaként és a 407 elődjeként foglalt helyet a Peugeot történelmében, és nemcsak szedánként, de kombiként és kupéként is forgalmazták 2004-ig tartó karrierje során.
Számos benzin- és dízelmotorral volt elérhető az ezredforduló környékén, melyek közel a 2,9 literes V6-os benzines hajtáslánc volt a legerősebb. Annak továbbfejlesztett változata már 207 lóerős teljesítményre képes volt, míg a maximális forgatónyomatéka elérte 280 Nm-t. Igaz, a filmben használt változat ennél sokkal többre és sokkal brutálisabb dolgokra volt képes. Hogy mennyire? Legyen elég két rendőr párbeszédje a Taxi 2-ből:
– Főnök, kuncsaft jön!
– Hű… ez nagy fogás lesz! (…) 306?!
– Már megbocsásson, főnök, ez egy 406-os volt, és nem bejáratós, az fix!
– Baró, a sebessége ennyi! Szóljon a motorosoknak!
Mindenesetre az eBayen még szombat estig lehet licitálni az „áltaxira”: jelen sorok írásakor 25 ezer zlotyin, átszámítva nagyjából 2 millió forinton áll az árverés.