Annak oka van, ha valaki évtizedekig tart magánál egy autót – gondolhatnánk akár a piszkos anyagiakra is, de a legtöbb esetben inkább az érzelmi kötődés áll a háttérben. Erre tökéletes példa Zsuzsa néni és a Baby Benz története, amit a közelmúltban göngyölített fel a Vezess.
Ez ugyanígy hatványozottan igaz lehet annak az 1987-es évjáratú Ford Sierrának az esetében, amit május 13-án, vagyis jövő héten árvereznek el, előző tulajdonosa ugyanis 33 éven át, vagyis 3 éves kora óta tartotta nagy becsben. Rendszeresen karbantartották, még a közelmúltban is átesett egy szervizelésen, melynek során kicserélték a vezérműszíjat, a vízpumpát és az első féknyergeket.
A képre kattintva látható, hogy egy időutazással egyenlő a Sierra:
Az RS Cosworth-kivitel különösen ritkaságnak számít, hiszen a háromajtós, ferdehátú változatát mindössze két éven át gyártották, 1986-ban és 1987-ben. Ezzel szemben a négyajtós szedánt egészen 1992-ig pörgették a gyártósoron, együttesen 5545 darab került piacra belőle.
Bár aerodinamikája és esztétikája jócskán túlszárnyalta a kor elvárásait, mégis felemás volt a fogadtatása, amikor a típus hétköznapi megfelelője 1982-ben bemutatkozott a Cortina és a Taurus utódjaként. Az idő azonban a Fordot igazolta: a Sierra gyártásának 11 éve alatt közel 1,3 millió példányt élt meg. Sikeresnek bizonyult a versenysportban is, azon belül pedig elsősorban túraautó- és hosszútávú-versenyeken, miután megérkezett az XR4i-változat, amiket olyan legendás típusok követtek, mint a szóban forgó RS Cosworth vagy az RS500 Cosworth.
2,0 literes Cosworth-turbómotorral, ötfokozatú kézi váltóval, a leírás szerint kiváló állapotnak örvendő fényezéssel és kárpitozással, továbbá októberig érvényes műszaki vizsgával várja új gazdáját a szürke Sierra RS Cosworth, akinek lehet, hogy 55-60 ezer fontjába, átszámítva akár 25 millió forintjába fog fájni a jobbkormányos autó a Hampson Auctions kikiáltásán. Ez viszont nem meglepő, hiszen cserébe egy különösen sportos csúcsmodell csalhat mosolyt az arcára.