Az év elején egy emberként rázta meg a komplett autós közösséget Ken Block váratlan halála. Az amerikai ikon viszonylag későn, csak 2005-ben kezdett el versenyezni, azonban elsősorban a Gymkhama-videóinak köszönhetően világszerte vitathatatlan népszerűségre tett szert, miközben az amerikai és a globális ralikrossz-bajnokságban is összetett ezüstéremig jutott.
Halála után még a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, az emléke előtt tisztelegve senkinek nem adja ki a legendás 43-as rajtszámot a rali-világbajnokságon (WRC), miközben petíció indult azért, hogy április 3-át hivatalosan Ken Block-nappá nyilvánítsák. Az általa hagyott űr gyakorlatilag betölthetetlen, de nem vész el az öröksége.
Lánya, Lia Block ugyanis júniusban rajthoz áll a Pikes Peak-i nemzetközi hegyi versenyen, ráadásul a brutális, nagyjából 1400 lóerős Porsche 911 volánja mögött – a legenda épp tavaly májusban mutatta be a Hoonipigasust. Hogy mennyire erős technikával lesz dolga a 16 éves Liának, mi sem mutatja jobban, hogy annak idején az összkerékhajtású Porschét azzal a céllal építették, hogy megdöntsék Romain Dumas és a Volkswagen ID.R rekordját a hegyi pályán, ám tavaly egy motorhiba megakadályozta Block rekorddöntési kísérletét.
Természetesen nem versenykörülmények között terelgeti majd a rózsaszín Porschét Lia Block, hanem egy tiszteletkör erejéig fogja vezetni. Elmondása szerint „még egy kis tapasztalatra” van szüksége ahhoz, hogy hivatalos időmérős futáson indulhasson egy ennyire magas szinten jegyzett sorozatban.
„Örülök, hogy ezzel az őrült konstrukcióval vághatok neki a hegyi terepnek, bár nem hivatalos időmérős futás keretében, talán végre lesz lehetőségem megismerkedni vele. Vagy talán csak bemelegítek egy jövőbeni indulás előtt?” – jegyezte meg sejtelmesen a 16 éves lány.
Az idei Pikes Peak-i versenyt június 25-én, vasárnap rendezik meg. Ezt megelőzően Lia egy oregoni és egy dél-ohiói erdei ralin is részt vesz május második, illetve június első felében: az amerikai ARA-ralibajnokságban egy Subaru BRZ-vel áll rajthoz, ami lényegesen gyengébb, mint az idén januárban elhunyt Block Porschéje, mindössze 200 lóerő körüli a teljesítménye.
Ken Block elképesztően erős Porschéjéről annak bemutatásakor a Vezess is írt: