Május 1-jén, hétfőn egy autó ütközött az épp arra járó vonattal a 71-es főúton, a Balatonakarattya és Balatonkenese közötti vasúti átjáróban. Tekintve, hogy az országban folyamatosan nő a vasúti átjáróban történt balesetek száma, önmagában semmi „rendkívüli” nem lenne ebben az esetben, a Veszprém vármegyei rendőrség Facebook-oldalán közzétett képeken mégis megakadt a szemünk.
Azokon ugyanis egy olyan autó látható, immár szebb napokat is látott állapotban, ami a hazai utakon egyáltalán nem számít gyakori jelenségnek. Egy Cadillac Deville-ről – becsületes nevén szólítva Cadillac Sedan de Ville-ről – van szó, azon belül is annak ötödik generációjáról, amit 1977 és 1984 között gyártottak, míg maga a típus 1958-tól egészen 2005-ig aktív tagja az autóiparnak.
🚔Személygépjármű vonattal ütközött 👮♂️A 71-es számú főúton Balatonakarattya és Balatonkenese között található AS 373...
Közzétette: Veszprém vármegyei rendőrség – 2023. május 1., hétfő
Jeles alkalomból mutatták be annak idején az ötödik generációs Deville-t, hiszen 1977-ben ünnepelte fennállása 75. születésnapját a Cadillac. A korábbi érákkal ellentétben már csak kétféle kivitelben, négyajtós szedánként – mint amilyen a cikkben szereplő példány –, illetve kétajtós kupéként gyártották. Többféle, a legtöbb esetben V8-as benzin- és dízelmotorral is szerelték, rendszerint 4,1, 5,0, 5,7, 6,0, valamint 7,0 literes hengerűrtartalommal, azonban a sebességváltó valamennyi esetben – három- vagy négysebességes – automata volt.
A rend kedvéért érdemes megjegyezni, hogy karakteres megjelenésük és ritkaságuk ellenére nem képviselnek kirívóan nagy értéket a Deville-ek. A Használtautó.hu oldalán hasonló, négyajtós Cadillacet 1,8 millió forintért is találtunk (4,1 literes, V8-as motorral), egy dízelmotoros kupét pedig 5,25 millió forintért árulnak. Eközben a német Mobile.de mindössze egyetlen találatot dobott fel erre a korszakra: egy 1984-es kupé 12,5 ezer euróért, azaz kevesebb mint 4,7 millió forintért keresi új gazdáját.
Bár az amerikai klasszikus meglehetősen megtépázott lett a vonattal való találkozás következtében – és biztosan költséges a javítása, ha nem minősítik egyből gazdasági totálkárnak –, a legfontosabb az, hogy személyi sérülés nem történt a balesetben.