Bár nemcsak környezetkímélőbbnek, de bizonyos szempontból kevésbé is összetettnek tartják az elektromos autókat, a javíttatásuk szempillantás alatt képes csillagászati összegeket felemészteni. Egyes esetekben ezeket a költségeket már a biztosítók sem hajlandóak kifizetni, inkább totálkárosnak minősítik a villanyautókat, még akkor is, ha láthatóan csak enyhén sérültek.
A belső égésű motorral szerelt autók javíttatásának költségeihez viszonyított különbségek részben abból is fakadhatnak, hogy nincs verseny a piacon, azaz még kevés a hivatalos, kifejezetten elektromos autókra specializálódott szerviz, legalábbis az Egyesült Államokban. Csak tetézi a jelenséget, hogy a gyártók sem ügyelnek kellőképpen a gyors és költséghatékony javíttatására, ehelyett főként a gyártási költségek optimalizálását helyezik előtérbe.
Nos, ennek itta meg a levét egy Rivian-tulajdonos, akinek esetében egy ütközés hatására behorpadt hátsó lökhárítót annyiért cseréltek ki, amennyiből egy jobban felszerelt, C kategóriás szabadidőjármű is kijönne újonnan. Chris Apfelstadt a Facebookon osztotta meg a történetét: a férfi R1T-je azután sérült meg, hogy alacsony tempónál nekiütköztek. Bár valóban nem sérült nagyon az autója, tudta, hogy nem lesz olcsó mulatság a javíttatás, csak azt nem gondolta, hogy ennyire nem.
$42,000 repair for a dented rear bumper on a Rivian R1T?
Also, something doesn't add up here, why did they remove the rear glass? pic.twitter.com/VJal1jwjtO
— 13rendan88 🇦🇺 (@13rendan88) May 2, 2023
Egy, a Rivian által is tanúsított ohiói javítóműhelyben adta le az elektromos pick-upot, ahol elképesztően aprólékosan láttak munkához: mintegy 2,5 hónapig tartott, mire szétszedték az autó teljes hátsó részét, és meggyőződtek arról, hogy a lökhárító mögött sérült-e más is. Végül a férfi újszerű állapotban kapta vissza az R1T-t, de hideg zuhanyként érte, amikor megkapta mellé a 42 ezer dolláros számlát, ami több mint 14 millió forintnak felel meg.
A férfi abban a ritka szerencsés helyzetben volt, hogy volt rá biztosítási fedezete, így nem ment rá teljesen a gatyája, bár egyesek a történetét olvasva azt gondolják, hogy átverték őt. Legalábbis nem akarják elhinni, hogy egy horpadást közel 15 millió forintból javítanak ki, pedig nem egyedülálló az eset. Több Rivian-tulajdonos is hasonlóan járt: volt, akinek az R1S típusú SUV-ját négy hónap alatt hozták helyre, a kisebb sérüléseket pedig potom 19 ezer dollárért hozták helyre, ami forintosítva még mindig többmilliós nagyságrendű.