Az Acura (Honda) úgy döntött, hogy nem dobja a kukába az NSX egy korai tesztmodelljét, hanem a lehet legstílusosabb formában hasznosítja újra. Az autógyártó benevezett a 2023-as One Lap of America versenyre, az autójuk mögé – ami szintén NSX – pedig egy félbevágott NSX-et akasztottak, amelyben a szervizalkatrészek kaptak helyet.
Az 5150 km-es, nyolcnapos közúti „rali” május 6-13 között zajlott, 15 államban és az Egyesült Államok legjobb versenypályáin tartották az időmérős köröket. Mivel a benevezett autónak saját lábon kellett megtenni a távot, így az Acura csapata úgy döntött, hogy a versenypályás időmérőkre friss gumikat és szervízalkatrészeket pakolna a különleges utánfutóba, hogy autójok a legjobb formában legyen ezeken az etapokon.
Az autót Justyn Bobinksi és Chad Gilsinger, a Honda ohiói Észak-Amerikai Autófejlesztési Központjának két járműdinamikai és fékrendszer-mérnöke vezette. A versenyfestéstől, a könnyített keréktárcsáktól és természetesen a vonóhorogtól eltekintve egy teljesen széria Acura NSX-ről van szó. Az utánfutóba még tolatókamera is került, hogy a sofőrnek egyszerűbb dolga legyen.
Honda NSX röviden
A Honda 2016 és 2021 között gyártotta az NSX második generációját. Európában és az Egyesült Államokban ez idő alatt összesen 1510 darabot adtak el. Az NSX hajtásláncának alapja 3,5 literes, V6-os, duplaturbós benzinmotor, amely 507 lóerős teljesítményével a hátsó tengelyt hajtja. De a rendszerben van még három villanymotor. Az első a főtengelyre építve dolgozik. Teljesítménye 35 kW, a dolga, hogy a benzinmotor turbólyukát kiküszöbölje percenként 500 és 2000 fordulat között. A másik kettő egyenként 27 kilowattos, az első kerekeket pörgetik.
Persze akad itt még a témában kiválóság. Nézzétek csak: