Az egyik hazai autópályán egy kamionos úgy gondolta, beáll a belső sávba és blokkolja a mögötte érkező forgalmat. A felvételen, amelyet olvasónktól kaptunk, remekül látszik, hogy több száz méter van a kamion előtt üresen.
Megértjük a kamionsofőr frusztrációját, amely valószínűleg az lehetett, hogy ha mindenki besorol elé, akkor még többet kell araszolni a dugóban, és nekik az idő nem csak pénz, de a pihenőidő sem mindegy, hogy hol pörög ki rájuk, ez akár perceken is múlhat. Viszont amit csinált, az több szempontból sem volt jó ötlet.
Egyrészt a KRESZ tiltja, hogy valaki indokolatlanul feltartsa a forgalmat, legyen az autópálya, országút vagy lakott terület. Sőt az autópálya belső sávja csak előzésre használható, kamionoknak még arra sem. Másrészt ott a cipzárelv, amelynek a lényege, hogy ahol a két sávból egy lesz, a továbbhaladó sávban lévő vezetők maguk elé engednek 1-1, a megszűnő sávból érkező autót. Egyet! Ugyanakkor, aki a megszűnő sávban halad, csak akkor vált sávot, ha a sáv megszűnik (vagyis a legvégén, ezt akadályozta meg a kamionos, hogy a bal sávból eljussanak az autósok addig, ameddig már nem tudnak ott haladni) és nincs már előtte más, aki sávot kíván váltani. Így valósul meg a két sor cipzárszerű összefűzése.
Azt ne felejtsük el, hogy a KRESZ szabályai ugyanúgy érvényesek ilyen esetben is: elsőbbsége a meg nem szűnő sávon haladóknak van, aki pedig a sávok között a terelővonalon halad, megszegi a KRESZ-t, ugyanis a közlekedést akadályozza. Ugyanakkor a cipzárelv alkalmazása sokat segíthet a folyamatos és zökkenőmentes haladásban. De ehhez szükség van a járművezetők együttműködésére, egymással szembeni toleranciájára!
Azzal, hogy a kamion vezetője blokkolta a sávot, csak még nagyobb torlódást, káoszt és balesetveszélyt teremtett maga mögött, ami semmiképp nem követendő példa.