A villanyautók átlagos 0-100 km/órás gyorsulása mindössze 4,4 másodperc – ez gyorsabb, mint a modern nagyteljesítményű, belső égésű motorral szerelt autók 63 százaléka – derül ki a Gridserve által készített, legnépszerűbb elektromos autók képességeit vizsgáló tanulmányból.

Ez azonban csak a kezdet, az elemzés szerint néhány éven belül az elektromos autók végleg megelőzik a nagyteljesítményű autókat, ha a gyorsulási adatokat nézzük. 

Ez a jelenség évek óta nyilvánvaló, és a konstrukcióból fakadó előny. A bivalyerős villanymotor szinte azonnal jelentkező nyomatéka, az általában mindkét tengelyen alkalmazott hajtás segíti ezeket a konstrukciókat a pokoli gyorsulásban. 

A Tesla Model 3 Performance 3,2 másodperces 0-100-as ideje például jobb a nagy teljesítményű sportkocsik 90 százalékának idejétől. Többek között a Ferrari Purosangue is lassabban tudja ezt a mutatványt, pedig utóbbi egy V12-es motorral szerelt igazi egzotikus darab, a Tesla pedig egy guruló mobiltelefon. 

Egy területen verhetetlenek a villanyautók, és előnyük egyre nő 1

A 40 millió alatt kínált villanyautók gyorsulási adatai

Napjainkra a konkurencia is felzárkózott. A Kia EV6 GT 3,4 másodperces idejével már ott lohol a Tesla mögött, és ha a Tesla Model Y Long Range Performance eredményét is nézzük, akkor ez a két típus jobb, mint a hagyományos sportkocsik 83 százaléka, beleértve a BMW M3 Competition-t, és a Mercedes-Benz SLR McLaren-t. 

Az adatokból összeállított grafikonok alapján a Gridserve még komolyabb előnyt jósol a villanyautóknak. Mióta valódi szérigyártású villanyautók léteznek, az átlag gyorsulás ideje 5,7 másodpercról 4,4 másodpercre csökkent, ez 22,8 százalékos javulást jelent. Ezt a jövőre vetítve a villanymotorral szerelt sportkocsik teljes dominanciája várható, a 40 millió forint alatti kategóriában ezek a kocsik 2030-ra várhatóan átlagosan 3,1 másodperc alatt érik majd el a százas tempót, a hagyományos típusoknak pedig 3,6 másodpercet jósolnak ugyanerre a dátumra. 

Élmény lesz, de más élmény, mint egy szívó V8-as kézi váltóval. Remélhetőleg azért utóbbinak is marad hely a közutakon 2030-ra.