A kilencvenes években még egyszerűbb volt Forma-1-es motort más konstrukcióba szerelni, gyakorlatilag pár technikai bökkenőn túl csak kellő mennyiségű őrület volt szükséges a projekthez. A legismertebb ilyen gép a Renault Espace F1 Concept, ami tökéletesen mutatja, mennyire más világ volt a kilencvenes években.
Ebben a négyzemélyes fenevadban az 1993-as Williams-Renault versenyautó 3.5 V10-es blokkját 700-ról 800 lóerőre húzták fel, hogy elbírjon a négy utas extra tömegével, a megnövekedett légellenállással. A középmotor a hátsó kerekeket hajtotta, az autó 6,9 másodperc alatt érte el a 200 km/h-s sebességet.
A japán út

Teljesen eszement elképzelés volt ez, négyszemélyes, szuperfurgon V12-es motorral!
De nem ez volt az egyetlen ilyen próbálkozás, a japánok is építettek hasonlót, sőt talán még extrémebbet. Az Isuzu titokban a Forma-1-es szereplésre készült, és még jól szaladt a szekér, addig csendben reszelgettek egy 3,5 literes V12-es motort, amivel meg akarták ismételni a Honda sikereit a sportágban.

A forma még ma is megállná a helyét
Ez a P799WE kódjelű blokk 12 500-as fordulaton termelt 740 lóerőt, és mint kész csomag várta a kérőket, vagyis a motor nélküli versenyistállókat. A Lotus pont ekkor keresett erőforrást, a 102C kódjelű versenygépükhöz, és még a közös tesztelésig is eljutottak.
Végül mégsem jött létre a házasság, Japánban beütött egy gazdasági válság, az Isuzu pedig kénytelen volt vágni a költségeken, és lemondtak az F1-es szereplésről.
A prototípus motor viszont megmaradt, így a projekt végül egy érdekes koncepcióval zárult. Ez volt az Isuzu Como, drámai sirályszárnyas ajtókkal, négyüléses beltérrel, és egy furcsa furgonszerű futurisztikus formatervvel, amit Simon Cox tervezett.

Csettegő dízel helyett extrém üvöltő V12, ezt is tudta akkoriban az Isuzu
A 4,6 méter hosszú gépről nincs egyéb műszaki adat, de vélhetően több mint félelmetes lehetett a 740 lóerővel üvöltő V12-essel középen. Az Isuzu mindenesetre ezzel megmutatta, hogy nem csak tartós, csettegő dízeleket és teherautókat tud építeni, és mérnökei képesek a legmagasabb technológiával versenygépeket is alkotni.
Örült gépekből máshol sem volt hiány. Nézd meg a Vezess korábbi cikkét, amiben összegyűjtöttünk még néhány ilyen fenevadat: