Érdekes kezdeményezésről adott hírt az auto.ru, az oldalon megjelent cikk szerint az autósok egyik legkomolyabb helyi érdekvédelmi egyesülete azt szeretné, hogy a kezdő sofőrök csak korlátozott jogosítvánnyal kezdhessék meg a vezetést az orosz utakon. 

Az Országos Automobil Szövetség (NAU) azt kéri a Belügyminisztériumtól, hogy a KRESZ-ben rögzítse a 150 lóerőnél nagyobb teljesítményű személygépkocsik vezetésének tilalmát a három évnél kevesebb gyakorlattal rendelkező járművezetők számára. Anton Shaparin, a Nemzetgyűlés elnöke ennek megfelelő levelet küldött Vlagyimir Kolokolcsev belügyminiszternek. 

Tehát egyfajta türelmi időt adnának a kezdő sofőröknek, akik csak három év elteltével, és a megszerzett vezetési rutin birtokában kaphatnának erősebb autókat. Ha vétenek az elképzelt rendelkezés ellen, akkor ugyanazt a bírságot kapnák, mint a jogosítvány nélkül vezetők. 

Nyers adatokkal nem támasztották alá a módosítás szükségességét, de véleményük szerint „nagyon gyakran nagyon fiatal vezetők ülnek erős sportautók volánja mögött, akik nemrég kapták meg jogosítványukat. Vezetési stílusuk gyakran agresszív, és többnyire súlyos következményekkel járó balesetek okozói.”

A felvetés érdekes, és nem ördögtől való dolog, legalábbis a motorkerékpároknál nálunk is hasonló rendszer működik, az A1/A2 kategóriákkal csak korlátozott teljesítményű motorkerékpárokat vezethetnek az engedéllyel rendelkezők. 

A1-es kategóriánál maximum 125 cm3 hengerűrtartalmú és maximum 11 kW teljesítményű motorkerékpár vagy quad vezethető, életkori feltétele: 17,5 év. A2 esetén nincs korlátozva a hengerűrtartalom, azonban maximum 35 kW teljesítményű lehet a jármű, teljesítmény/tömeg aránya pedig nem haladhatja meg a 0,2 kW/kg-ot. A tanfolyamot itt is 17,5 évesen lehet elkezdeni.