Számos díjjal és elismeréssel tüntették ki a Classic Motor Cars szakembereit, akik nagy fába vágták a fejszéjüket – vagy ha azt nem is (legfeljebb átvitt értelmében), a szerszámaikat mindenképpen.
A világhírű brit restaurátor cég ugyanis az Aston Martin Bulldog átalakításán végzi az utolsó simításokat, eddig a pontig azonban 7000 órányi, azaz közel 292 napnyi munka árán jutottak el. A több mint 40 éves Aston Martinnal folytatott projektet ráadásul nem pusztán kedvtelésből csinálták, hanem azért, hogy elérjék vele azt, amit akkoriban nem lehetett.
A patinás brit márka azzal a céllal dobta piacra a Bulldogot, hogy a kor leggyorsabb szériagyártású modelljét teremtse meg – ez azonban sehogyan sem jött össze. Olyannyira nem, hogy mindössze egy, a DP K901 kódnév alatt is futó, 1979-es koncepciópéldányt élt meg a típus, miután a sportautóval tervezett további lépéseket túlságosan költségesnek találták. Pedig lett volna benne potenciál, tekintve, hogy az autó hátuljába helyezett, 5,3 literes és ikerturbós V8-as motor állítólag 710 lóerős teljesítményre és 381 km/órás csúcssebességre is képes lett volna. Ez utóbbi viszont nem nyert bizonyítást, mivel egy teszten „csak” 307 km/órára tudtak gyorsulni vele.
Ezúttal egy reálisabb célt tűztek ki, amiért egészen Skóciáig kell menniük: június 6-án, jövő hét kedden a korábban NATO-bázisként is funkcionált machrihanishi repülőtéren 200 mérföld/órával, vagyis 321 km/órával repesszenek vele.
„Az elmúlt 2,5 év során két fő kihívásunk volt” – fogalmazott a projekt kapcsán Tim Griffin, a Classic Motor Car ügyvezetője. „Az egyik, hogy visszaállítsuk az autót a több mint 40 évvel ezelőtti állapotába (…), a másik pedig, hogy elérje azt a sebességét, amit abban a korban sosem ért el.”
„Egy több mint 40 éves mérnöki munkával foglalkoztunk, miközben arról is gondoskodtunk, hogy megmaradjon az autó integritása, és elérhessük a 200 mérföld/órás sebességet. Minden restaurálás egyet jelent egy kísérlettel, egyensúlyozva az autó eredeti állapotának megőrzése, és aközött, hogy képes legyen teljesíteni azt, amire eredetileg hivatott volt” – tette hozzá.
Griffin a Bulldog kapcsán leszögezte, nem változtattak annak eredeti mérnöki koncepcióján és a motorján sem, csupán arra fókuszálták, hogy erősítsenek a meglévő specifikáción. „A csapatnak ez egy szerelem projekt volt, a 200 mérföld/órás kísérlet pedig a csúcspontját jelenti 7000 órányi restaurálásnak, valamint a teszteléssel és a campbeltowni futamra való beállítással töltött több száz órának” – zárta gondolatait az Aston Martin restaurálása kapcsán.
Biztonsági okok miatt csak a Classic Motor Cars mérnökei és a sajtó képviselői lehetnek jelen az egyedülálló kísérletnél, de az ügyvezető igazgató elmondása szerint azt követően, a délutáni órákban a nagyközönség is találkozhat vele.