Ha egy autót extrém körülmények között, határon használnak, akkor nem számít, hogy egy bontószökevény Jeepről vagy egy 80 000 dolláros elektromos pick-upról van szó, a technikai meghibásodás benne van a pakliban. Ezt bizonyította ez a Rivian R1T, amely a múlt héten a „pokol kapujának” hívott területen akadt el, és robbant le az Egyesült Államokban.
Az R1T-t David Hellman, a Moab Mall Crawlers, egy közeli off-road túrázócég tulajdonosa mentette meg. Nem állítja magáról, hogy profi mentő lenne, de történetesen van egy szakadt, öreg Chevy K30 4×4-ese, ami remekül boldogul a csúszós sziklákon, így alkalmas volt a feladatra.
„Már sejtettem, hogy a kormányösszekötő tört el, így fogtam a hegesztőmet, és pár vékonyabb fémrudat, és kimentem a helyszínre, nem tudtam, mibe keveredtem, mert nem küldtek fényképeket” – nyilatkozta David Hellman az eset után.
Benne és a tulajban is voltak kétségek, hogy lehet-e hegeszteni egy 135 kWh-s gigantikus akkumulátorpakktól pár centire, de mivel nem volt más esély a menekülésre, belevágtak a tákolásba. A műtét végül sikerült, de még egy törés után már betonacélt vetett be a szaki, és a klasszikus kendács stílusban több oldalról hegesztett oda darabokat a masszív anyagból, hogy a gép bírja a nehéz terepet, amíg épített útra nem ér.
Ezzel még nem ért véget a történet, a csúszós sziklákon araszolva még egyszer sikerült elhajlítani az összekötőt, amit végül betonacél hiányában egy méretes csavar behegesztésével tett újra helyre David Hellman.
A tulajdonosok jelentései szerint több ilyen eset is előfordult a Rivian platós furgonokkal, mindegyiknek terepen tört el a kormányösszekötő rúdja, a három tonna feletti tömeghez terepen talán még erősebb alkatrészekre lesz szüksége a Riviannak a jövőben.