Nagyon érett már a kisebb változtatásokkal, de ugyanarra a karosszériára, műszaki alapokra építkező Lada Niva leváltása. A tervek viszont kútba estek, amikor közbeszólt a történelem, jött az ukrán-orosz háború, a Renault elhagyta Oroszországot, a Lada pedig állami kézbe került, és rengeteg fényes terv került a kukába.
Ezzel viszont esélyt kapott a klasszikus Niva a túlélésre, és a friss hírek szerint nem csak rövid időszakról van szó. Az AvtoVAZ-csoport főnöke, Maxim Szokolov most ugyanis megerősítette, hogy az orosz legenda 2027-ig, az 50. évfordulóig gyártásban marad. Ez egy igazán hihetetlen időszak az autóiparban, a típus gyártása ugyanis 1977-ben kezdődött.
Magyarországot ekkor még a 65 éves Kádár János vezette, az amerikai elnök pedig Jimmy Carter volt, a rádióból pedig a Piramistól szólt a „Ha volna két életem” című szám. Azóta sokat változott a világ, elnökök jöttek-mentek, komplett államberendezkedések omlottak össze, az autóiparban felvirágzott, majd hanyatlásnak indult a dízelek kora, az akkor még első generációs Volkswagen Golf pedig a nyolcadik generációnál tart.
A Lada Niva viszont maradt ami volt, csontjai ugyanazok, mint a hetvenes években, ez a gép még mindig a Volkswagen Golf I kortársa, akármennyi aprósággal cicomázzák fel. Most épp a motortérben lesznek változások, a meglévő, 83 lóerős egyhetes a múlté lesz, helyette az alapváltozat az 1,6 literes négyhengeres lesz a VAZ-21129-esből, tehát köbcentit tekintve visszatér az eredeti hangulat. Mellé a Niva Sport is érkezik majd 1,8 literes motorral és 122 lóerővel.
A Nivában pedig nincs, és nem is lesz önvezető funkció, mindenbe beleszóló elektronika, és úgy tűnik az időutazás nem ér véget, 2027-ig az orosz terepjáró bárkinek lehetőséget ad, aki vissza akar térni a Skoda 120L, A Dacia 1310, A Lada 2105 korába egy új gyártású autóval.