A Herzog Conte Schwimmwagent 1979-ben mutatták be, és ugyanabban az évben indult a sorozatgyártás, de egy évvel később le is állították. Abban az időben eléggé nagy volt a kereslet a kétéltű járművek iránt, de ez az igény hamar alábbhagyott, így az olyan különleges járművek, mint Herzog Conte, gyorsan feledésbe merültek.

Ez a világ legrondább és legszokatlanabb autója 1

A Herzog Conte egy egyterű és egy „csónak” kombinációja, a jármű alapja az első generációs Ford Granada volt. A vásárlók 2,3 vagy 2,8 literes V6-os motor közül választhattak, 114, illetve 135 lóerővel. Elérhető volt volt vászon- vagy levehető keménytetővel  is. Minden alkatrésze eredeti Ford, így a Herzog azt ígérte, hogy a szervizelés és a javítás nem okoz majd gondot, és azt a Ford márkakereskedők el is végzik.

Ez a világ legrondább és legszokatlanabb autója 2

A 2,3 tonnás kétéltű végsebessége aszfalton 140 km/óra volt. Arról nincs információ, hogy milyen gyorsan tudott haladni a vízben.

Ami látványt illeti elérhető volt piros-fehér, zöld-fehér és barna-fehér kivitelekben. A beázás elkerülése végett a kipufogó a hátsó fal közepén, közvetlenül a pótkerék mellett lépett ki a karosszériából. Ugyanebből az okból a motor két oldalsó szellőzőnyíláson keresztül szívta a levegőt.

A Conte öt személynek adott helyet, az utastérben háromfokozatú ventilátorral ellátott fűtési és szellőztetőrendszer volt.

Ez a világ legrondább és legszokatlanabb autója 3

Egyes források szerint csak egy prototípus készült, míg mások szerint több példány gördült le a gyártósorról. Ez utóbbi a valószínűbb, mivel a prospektusban különböző színű karosszériával, kemény és puha tetővel ellátott autók fotói is láthatók.

Ez a világ legrondább és legszokatlanabb autója 4