Nemrég még humorosnak szánt videót tett közzé leendő pick-upja, a Cybertruck töréstesztjéről a Tesla, azonban a márka történetéhez hasonlóan eddig zavaros múlttal rendelkező modell körül sokkal nagyobb lehet a baj, mint azt hihettük.
Amióta 2019-ben bemutatták a Cybertruckot, a Tesla kommunikációjában rendszerint szuperlatívuszokat zengtek róla, különösen a strapabírásáról és a biztonságáról, mégis folyamatosan csúszik az éles debütálása. Jelen állás szerint 2024-re várható a sorozatgyártás kezdete, de a Teslától még tavaly év elején kiszivárgott, mintegy 100 GB-nyi adathalmaz alapján a prototípus előgyártási változata jócskán alulmúlt minden várakozást: komoly problémák merültek fel a hajtáslánc, a fékek, a felfüggesztések, a szerkezet és a tömítések kapcsán is.
A hosszú, a Wired által közzétett, majd a MotorTrend által szemlézett listából fény derült arra, hogy a fejlesztési ciklus elején a fékezés és a futómű összehangolása okozta a legnagyobb fejtörést a mérnököknek. A rossz teljesítmény főként a teszteken produkált gyenge fékpedálútnak és a következetlen megállásnak róható fel.
Ami a felfüggesztéshangolással kapcsolatos problémákat illeti, a probléma abból fakadhat, hogy továbbra is a Model X-ből származó, kettős A-lengőkarokkal ellátott légrugózáshoz ragaszkodik a Tesla a Cybertruck esetében. A dokumentum szerint annyira súlyos aggályok merültek fel a felfüggesztés körül, hogy azokat a teljes rendszer újratervezése nélkül aligha oldhatták meg.
Az eredetileg a német Handelsblatt által kiszivárogtatott, összesen 23 ezernél is több dokumentumból álló jelentés szerint az összkerék-kormányzás sem működött úgy, ahogy kellett volna. A kormánymozdulat pillanatától számítva mintegy 50 milliszekundumos késést állapítottak meg, ami jócskán több a mérnökök szerint elfogadhatónak tartható, 5 millimásodperces határértéknél.
Mivel ilyen fazonú autót korábban nem tervezett, a szögletes formatervbe is beletört Elon Muskék bicskája. Az aktában az alvázhoz kötődő, komoly szerkezeti problémákról ugyancsak szó esik, főleg azok merevségét kifogásolják – állítólag 32 százalékkal rosszabbak az eredmények az elvárt szintnél, ami aggasztó egy olyan pick-up esetében, amitől elvárják, hogy terepen, vontatás és szállítás közben is boldoguljon. Ezt további merevítésekkel küszöbölhetik ki, ami azonban a saját tömeg növeléséhez, ezzel együtt pedig a hatótávolság, a hasznos teherbírás, a vontatási kapacitás és nem utolsósorban a teljesítmény romlásához vezet.
A Cybertruckkal kapcsolatban az is bizonyítást nyert, hogy rosszak a tömítései, így beázásra hajlamos, továbbá rettenetesen zajos. A portál megkereste a kiszivárgott jelentés kapcsán a Teslát, de kérdéseire nem kapott választ, aminek az is oka, hogy a márka sajtókapcsolati osztályát már évekkel ezelőtt beszántották.