Végleg búcsút mondhatunk a kézi váltóval szerelt sportos BMW típusoknak – számolt be a hírről több hírforrás is. A bajorok a teljes villamosítás előtti utolsó években a hagyományos, hidrodinamikus automatákra támaszkodnak kizárólag.
Az új BMW M2 lesz valószínűleg az utolsó manuális váltóval szerelt M-es típus, a klasszikus hatfokozatú egységgel. Az alternatív választás a ZF nyolcfokozatú automatája, amely sok modellben szerepel kiválóan jelenleg is. Ami a dupla kuplungos váltót illeti, az még csak szóba sem kerül. „A dupla kuplungos váltó a BMW M szempontjából manapság már nem létezik” – mondta Dirk Hacker a Top Gearnek.
A BMW ebből a szempontból kényszerpályán mozog, egyfelől a vevők java sem keresi a manuális váltókat, másfelől a beszállítók sem ajánlanak ezekből túl sok opciót. Egyszerűen más irányba megy most az autóipar, a belső égésű motorok fénykora hanyatlóban, így a kényelmes, bevált, több területen alkalmazható 8-9 sebességes hidrodinamikus automaták uralják a kínálatot.
A dupla kuplungos megoldást a vevői panaszok miatt is elvetették a bajorok, a parkolási nehézség, a lassú kúszás hiánya sok tulajdonosnak okozott nehéz pillanatokat, hiába lehet egy dupla kuplungos egység nagyobb élmény a versenypályán.
Igaz, a kínálatban még hosszú évekig ott lesz a manuális M2, és egyes piacokon a 480 lóerős M3 is elérhető kézi váltóval, tehát a gyásznak még nem jött el az ideje, de jobb ha felkészülünk: hosszú távon elbúcsúzhatunk a harmadik pedáltól.