A Porsche 911-es típus 1964 óta van velünk, és a nagyobb ráncfelvarrásokat is belevéve már a nyolcadik generációnál tart. Komoly kor, ami komoly változást hozott. Az alapforma változatlan, a hathengeres bokszermotor még mindig a hátsó tengelyen ül, a sziluett összetéveszthetetlen.
A méretek azonban változtak, méghozzá nem is keveset. Az autó megnőtt az évek során, de hogy mennyire, az tényleg csak az ilyen találkozókon szembeötlő, amikor egy veterán és egy modern 911-es áll egymás mellett.
Az eredeti, klasszikus 911-es tartott ki a legtovább, különféle módosításokkal, de termetét tekintve azonos számokkal gyártották egészen 1989-ig. Ezért érdekes az összehasonlítás a legújabb 992-es típussal.
A veterán teljes hossza 4,291 méter, az új modell ennél 22,8 centiméterrel hosszabb, de az igazán szembeötlő a szélesség növekedése. Ezen a téren ugyanis kerek 20 centiméter a különbség a 992-es javára, 1,652 méter áll szemben 1,852 méterrel.
Érdekes, hogy mikor fog megállni ez a növekedés, mert ha így haladunk, akkor húsz éven belül már két méter széles lesz egy 911-es.
Külső méreteinél csak a kerekei változtak jobban, az új kivitelre 255/35 méretű 20 colos abroncsok kerülnek az első tengelyen, hátul pedig valódi hordókat kap az autó, 315/30 R21 méretben.
Ezzel szemben a nyolcvanas években 205/55 R16 került az első tengelyre, és 225/50 R16 a hátsóra, tehát a hátsó tengelyen 9 centiméterrel lettek szélesebbek az abroncsok!