Szeretné újraértelmezni félautonóm vezetési rendszerében a kijelző vizuális megjelenését, ám erre meglehetősen szokatlan ötlettel rukkolt elő a BMW: a bajor márka ugyanis avatárokkal, animált grafikákkal váltaná ki a hagyományos képi világot, hogy az sokkal érthetőbb legyen a sofőrök számára.

Erre azért van szükség a BMW szerint, mert a mostani grafikák nehezen értelmezhetőek, főleg az útburkolati jelek és a közlekedési táblák esetében, illetve abban, hogyan reagál minderre az autó – a CarBuzz cikke szerint új grafikái kapcsán a BMW már a szabadalmát is benyújtotta a Német Szabadalmi- és Védjegyhivatalhoz (DPMA). Az újítás azokat a modelleket érinti, amikben elérhető például a félautonóm üzemmódban működő gesztusvezérelt sávváltó-asszisztens, mint amilyen az i5.

Hogy mi a furcsa ebben? Például egy autópályán haladva a többi autó csak homályosan jelenne meg a vizualizációban, helyette kínai sárkányok, lovon ülő cowboyok, hóban száguldó kutyaszánok, illetve birkák rajzolódnának ki a térképen. Minden avatárnak külön funkciója lenne a közlekedési változásokra: abban az esetben, ha a rendszer új sebességkorlátozó táblát észlel, és lehetőség nyílik gyorsítani, a cowboy ezt lasszóval, a ló pedig ugrással jelezheti – de akkor se lepődjünk meg, ha a kínai sárkány kezd el tüzet okádni a képernyőn.

A szabadalmi dokumentáció szerint a BMW többféle platformon megjelenítené az új figurákat, vagyis a hagyományos műszeregység mellett az infotainment rendszer központ képernyőjén és a szélvédőre kivetített (head-up) kijelzőn is.

Rendőri megállításra egy stoptáblát tartó rendőr avatárjával reagálna a BMW újdonsága, ami a kijelző sarkában bukkanna fel, de hasonlóan frappánsnak vélt animációkat dolgoztak ki az elénk bepofátlankodó, ezáltal minket fékezésre kényszerítő autósokra is.

Bár az autógyártók ezzel azt akarják elérni, hogy a vezetési élmény fokozásában a kiterjesztett valóságnak (AR) is legyen szerepe, igazából az sem lenne meglepő, ha ellentétes hatást váltana ki, azaz inkább elvonná a figyelmet az útról. Pedig ez a második szintű autonóm vezetési szint esetében sem szerencsés, az ugyanis megköveteli, hogy a jármű vezetője mindig figyeljen és készenlétben legyen. Ennek ellenére a BMW úgy látja, ez könnyebbséget jelent majd a jövőben.