A pletykák a Wankel-motor visszatéréséről már évek óta keringtek az interneten, mire a Mazda januárban hivatalossá tette a gyártás beindítását. Ennek autórajongóként csak félig tudunk örülni, mivel a technika ma is érdekes, de a felhasználását biztosító autó már kevésbé.
A bolygódugattyús erőforrás ugyanis nem egy sportkocsiba kerül, hanem egy plug-in hibrid SUV-ba, amelynek teljes neve MX-30 e-Skyactiv R-EV. A sorozatgyártás már meg is indult, a benzinmotort természetesen Japánban, a vállalat hirosimai Ujina 1-es számú üzemében készítik. A 74 lóerős egység áramtermelő erőforrásként üzemel majd, és nem hajtja közvetlenül a kerekeket.
Az utolsó tényleges Wankel-motorral szerelt Mazda RX-8 11 évvel ezelőtt, 2012 júniusában búcsúzott, amikor a kizárólag Japánban gyártott 1000 Spirit R példányból az utolsó is elkészült. A vállalat eddig 1,99 millió bolygódugattyús motorral szerelt járművet szerelt össze. Számos szabadalomból kiderült, hogy a Mazda nem mondott le a rotációs motorral szerelt új sportkocsi ötletéről.
Azonban egy technológia szabadalmaztatásától a sorozatgyártásig hosszú út vezet egy utcai autóban, így egyelőre ne fűzzünk hozzá túl nagy reményeket.