Újabban egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az autógyűjtők körében az 1980-as, illetve 1990-es évek „slágertermékei”. Főleg az alacsony futásteljesítményű a darabokért kapkodnak – ez elegendő is ahhoz, hogy szempillantás alatt az egekbe szökjön az áruk.
Bár kétségkívül ritkák az ilyen autók, azt nem lehetne mondani, hogy a lehetetlenre vállalkozik az, aki rájuk vadászik. Egy Honda-fanatikus YouTube-videós Kanadában bukkant egy 1992-es évjáratú Civicre: alig 12 kilométeres futásteljesítményével valószínűleg ez a legkevesebbet futott darab a világon – az 1991-től 1995-ig gyártott ötödik generációs példányok között biztosan. A piros ferdehátú rendszáma ráadásul arra utal, hogy ez az első Civic, ami a Honda ontariói üzeméből gördült ki.
A különleges Civic tulajdonosát Dylan Sharpe-nak hívják, aki szintén nagy rajongója a Hondának és a japán márka amerikai, luxus- és sportautó-részlegének, az Acurának. Elmondása szerint a 30 éves kocsi sok időt töltött a Honda oktatóbázisán, ami magyarázattal szolgálhat a mozgásszegény életmódra. Amikor megvette, még az eredeti olaj volt a motorban, az alvázon pedig a korai példányokra jellemző különböző gyári jelzések találhatóak.
Ez a Civic belépőszintű modellje volt, mivel a magasabb felszereltségű, többek között szervokormánnyal, légkondicionálóval és utasoldali tükörrel felvértezett CX-változatot akkoriban még nem lehetett kapni Kanadában. A motorháztető alatt egy mezei 1,5 literes, négyhengeres motor dolgozik, melynek 103 lóerős teljesítményét ötfokozatú kézi váltó közvetíti az első tengelyre.
Sharpe egyelőre nem gondolkodik az autó eladásán, de ha kapna egy komolyan vehető, megfelelő ajánlatot, fontolóra venné. Bár nem számszerűsítette az elképzeléseit, a kívül-belül egyértelműen gyári állapot, illetve annak ténye alapján, hogy az utasteret még ki sem csomagolták, azok minden bizonnyal sok nullával végződő összeget sejtetnek, még akkor is, ha a 12 kilométer már nem marad sokáig annyi.