A közvéleményben nem volt töretlen a BMW Z3 népszerűsége: a bajorok 1995-től egészen 2002 nyaráig gyártották a kétajtós, sokféle soros négy-, illetve hathengeres motorral felvértezett roadstert, illetve annak háromajtós kupéváltozatát.
Ritka kincset osztott meg azonban a Z3-mal kapcsolatban Domagoj Dukec, a BMW formatervezési részlegének mostani vezetője az Instagram-oldalán. Az eredeti látványtervek még Nagasima Dzsodzsi nevéhez fűződnek az 1990-es évek első feléből, és látványosan eltérnek attól a változattól, ami végül sorozatgyártásba került, és amit nagyjából egy évvel a bevállalósabb formavilág megálmodását követően véglegesítettek.
A legkorábbi keltezésű rajzokon figyelhetőek meg a legdrasztikusabb eltérések. Az első elképzelések kifejezetten tengerparti hangulatot kölcsönöztek volna a Z3-nak, annyira, hogy nemcsak az alsó, hanem a felső karosszériaelemek is műanyagból készültek volna. A későbbi tervrajzok inkább a kerékjárati ívek kialakítását túlozták el, miközben a karosszéria többi része határozottan leegyszerűsödött.
Jól példázza tehát a rövidesen 30 éves BMW-modell, mennyi változáson esik át egy típus mindössze néhány év alatt, mire eljut addig a pontig, hogy a gyártósorra kerüljön. Utódja a Z4 lett, aminek legújabb generációját néhány éve, 2018-ban kezdték el gyártani. Az azóta finomított modellnek egy izgalmas koncepcióvariánsa is készült, ami kombikupé formájában öltött testet: