Egy autó megemelése kényes feladat, bármennyire is egyszerű kivitelezni, aki itt hibázik, az sokat veszít. Legrosszabb esetben az életét, ezért az emelők alkalmazásánál nem árt odafigyelni, főleg ha olyan szerkezetre bízzuk magunkat, amit látva keresztet vetve hívna ördögűző brigádot a TÜV.

Talán felesleges leírni, hogy minden emelő legfontosabb része a többszöri biztosítás, a redundáns rögzítő megoldás, ami megtartja az autót, ha az elsődleges szerkezet meghibásodik. 

Ilyen, ha baj van

Ezért az egyszerű, kerékcserére használható emelőket alkalmazva autó alá feküdni igencsak veszélyes mutatvány. A videón látható férfi tudna mesélni: már az autó alatt volt, amikor az emelő összeomlott. Szerencséje, hogy a kereket még nem vette ki, így csupán beszorult, és nem nehezedett rá az autó teljes súlyával. A kiérkező rendőröknek némi fizikai erő bevetésével sikerült kihúzni a feleség autóján dolgozó férjet, aki nem szenvedett komoly sérüléseket. 

A tákolt rámpától a csúcsmodellig

A legegyszerűbb megoldás egy rámpa, ami itt Kelet-Európában igencsak elterjedt. Ha van elég fém, és némi hegesztői tudás, akkor össze lehet hozni egy ilyen billenős verziót, amiben azért nem bíznánk meg százszázalékosan:

Ennél lehet egyszerűbben, trükkösen is autót emelni, de ez a verzió sem a küszöbnek, sem a várható élettartamnak nem tesz jót.

De ha már házi tákolás, akkor itt van a csúcs, a trélerként vontatható, igazán átgondolt, aprólékos megoldás. Bár a szerkezet nagy része fa, ezek nem tartják az autó tömegét, az alapot a gumis műhelyekben megszokott, pneumatikus emelő adja, a rendszer pedig többszörösen biztosított. Felállítása nem túl nagy munka, és ahogy látszik, teljesen mobil, vontatható darab. Ilyen az, ha valaki a tákolást is magas szinten űzi: