A hatvanas évek óta készül szinte változatlan formában, hullámzó minőségben. Ennek ellenére jelét sem mutatja a kipusztulásnak, az UAZ-452-es mindig újabb és újabb formát ölt, néha nagyobb cégeknek, néha pedig vállalkozó kedvű helyieknek köszönhetően. Készült már belőle lakóautó ugyanúgy, mint komp, óriáskerekű tundrai felfedező, és leültetett hot-rod, most pedig tisztán elektromos verzió is.
Az utolsó széria már 2,7 literes, négyhengeres motort kapott, ami 111 lóerőt teljesít és 198 Nm nyomatéka van, de egy műhely tulajdonos úgy döntött, itt az ideje elhozni a jövőt az UAZ kedvelőinek is.
Már elkészült az első prototípus, ami 12 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 km/órára, végsebessége pedig 80 km/óra. Azért egy Teslától még messze van, de csak akad felhasználási módja, a hatótáv pedig egy teljes akkumulátortöltéssel eléri a 180 kilométert, a legnagyobb előnye pedig hogy az Euro skálán semmit sem teljesítő motor helyett ez már menet közben nem bocsájt ki károsanyagot.
Az elektromos kisteherautó tölthető 220 Voltos átlagos konnektorról, vagy 380 Voltos ipari hálózatról, de a töltési időről még nem osztott meg információt a gyártó, aki tervezi a sorozatgyártás beindítását.