Épp csak átvettem a BMW XM tesztautót, szinte azonnal pofán csapott a rideg valóság, amikor hónaljban erősen izzadva lavíroztam egy Erzsébet téri mélygarázsban, hogy leparkoljunk, mert a lányom fel szeretett volna ülni az óriáskerékre. Ekkor döbbentem rá először az XM dimenzióira, amely simán kitakar egy Mercedes-Benz V-osztályt (igen, a kisbuszt).

Ez a SUV (pontosabban SAV – Sports Activity Vehicle, hiszen 653 LE) 5,11 méter hosszú, 2 méter széles és 1,75 méter magas. Hatalmas. Így már az 1,7 méteres magasságkorlátozással ellátott mélygarázsba való lejutás is izgi volt. De a legbosszantóbb, hogy az autó egyszerűen nem fért el normálisan egy parkolóhelyen. Mindenhonnan nevetségesen kilógott, hiába tolattam a falig (oszlopig, másik autóig stb.).

A parkolókban, akivel csak találkoztam, rendre megvető pillantásokat vetett rám, gyakorlatilag ha szemmel köpni lehetne, sűrűn törölgettem volna az arcom, holott addig a pillanatig, amíg nem tudatosult bennük, hogyan hagyom ott az autót, mindenki nagyon kedves volt. Fotózták Góliátot, integettek, mosolyogtak. Baromi feltűnő jelenség az XM, pláne ebben a sápadt kék/arany színben. Igazi látványosság, de óriási.

Egy hétig voltam bunkó BMW-s, nem volt jó érzés 1

Csak ennyire lógott ki Debrecen egyik plázájának parkolójából a többi autóhoz képest, igaz a felfestésben még éppen benne volt.

Egy hétig voltam bunkó BMW-s, nem volt jó érzés 2

Ha szűk utca volt kialakítva a két parkolósáv között, akkor kénytelen voltam két helyet elfoglalva, kicsit keresztben megállni. De mindig jó távol a bejárattól, ahol már van üres hely bőven, ne csesszek ki a többi autóssal.

Egy hétig voltam bunkó BMW-s, nem volt jó érzés 3

Na igen, itt is kicsit kilógott, az autó orrától 5 centire van egy betonfal.

A parkolásoknál elkövetett „pofátlanságokat” azzal próbáltam kompenzálni, hogy a szokásosnál is sokkal előzékenyebb voltam. Nem tolakodtam, mindig beengedtem az elém sorolókat, kiengedtem a buszt a megállóból és az autópályán sem villogtam le senkit, akkor sem, ha jelentős sebességkülönbséggel érkeztem meg valaki mögé.

Most felhördültél ugye? Hogy érkezhetek meg jelentős sebességkülönbséggel valaki mögé, ha 130 km/óra a maximum? Úgy, hogy amikor ezzel az autóval haladsz – vagy inkább vonulsz -, megszűnik a kapcsolatod a külvilággal, semmit nem érzékelsz belőle, és úgy szalad kétszáz közelébe a mutató, hogy észre sem veszed. Zenét hallgatsz, beszélgetsz, gázt adsz és huss. Komolyan, és ez sem szándékos, ahogy a bunkó parkolás sem, viszont veszélyes.

Az autó elhiteti veled, hogy ez a normális, itt a vezetőnek nagyon észnél kell lenni, mert hiába van az ablakra is kivetítve a sebesség, hajlamos megfeledkezni róla az ember, annyira természetesnek hat egy nagyobb tempó, olyan „semmi extra” érzés. A lényeg, hogy akkor is törekedj betartani a sebességhatárokat, ha egy 70-80 milliós, sok száz lóerős luxustank van a feneked alatt, és csak arra vár, hogy meghúzd a ravaszt.

Erre az autóra a hazai környezet nincs felkészülve. Nincs nálunk korlátozásmentes Autobahn és nincsenek az Egyesült Államokban jellemző nagyobb parkolók sem. Ez nem az autó hibája, az csúcstechnika – hamarosan érkezik a tesztünk is róla.

Éjszakai gondolataim a BMW XM-ről:

@vezess.hu #CapCut #bmw #bmwxm #nightdrive ♬ eredeti hang - Vezess.hu