Néhány hónapja belekóstoltunk, hogy milyenek a hétköznapok egy hidrogénhajtású autóval. Budapestről indultunk egy Toyota Miraival, a cél pedig Rotterdam volt. A kalandról részletes beszámoló is készült:
Nemrég pedig távolsági rekordot állított fel szintén egy hidrogént fogyasztó jármű, bár ez egy kicsit messzebb van a hétköznapoktól, mint a Toyota. A holland Delfti Műszaki Egyetem diákcsapata rekordot döntött hidrogénhajtású járművükkel és ezzel át is ugrották az előző csúcstartó, az ARM Engineering eredményét, amelyet a francia cég még 2022-ben állított fel.
Az előző rekordot egy átalakított Renault Zoéval hajtották végre egy versenypályán, ahol három napon át összesen 2055,68 kilométert tettek meg az ARM szakemberei az üzemanyagcellás járművel, egyetlen feltöltéssel. A holland diákok autója jócskán rávert most a franciákra, ugyanis 2488,456 kilométert tudott megtenni egyetlen kilogramm hidrogénnel, amelynek ára nagyjából 20 euró körül van, átszámítva 7500 forint. Csak viszonyításképpen: ezt a távot egy átlagos autó, 7 literes fogyasztással, 550 forintos üzemanyaggal 100 ezer forintból tette volna meg.
A kísérletet június 23-án reggel indították és június 26-án reggel ért véget a németországi Immendingen pályán. Összesen 11 csapattag vezette a járművet, kétórás váltásokban, 71,5 órán keresztül. Így az Eco-Runner XIII nevet viselő prototípus jelenleg a leghatékonyabb hidrogénhajtású jármű, amelyet kizárólag erre a célra készítettek.
Az aprócska autóban alig van hely, nem egyszerű vezetni, maximális sebessége pedig 45 km/óra. A Delft csapata a rekord után is gőzerővel dolgozik azon, hogy tovább fejlesszék a hidrogénhajtást. A csapat szerint az autózás egy radikális változás küszöbén áll, ez az evolúció pedig nemcsak a hajtás módját, hanem a hatékonyságot is nagyban érinti.