Még gyártják ugyan az Huracán és az Urus elektromos rásegítés nélküli, azaz tisztán benzinmotoros változatát, de a Lamborghini minden még gyártásban lévő modelljére akadt már vevő – erősítette meg a német Weltnek az olasz márka vezérigazgatója.
Stephan Winkelmann bejelentése a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka tavalyi szempontjából bír jelentőséggel, melynek értelmében 2024-ig 1,8 milliárd eurót, vagyis közel 700 milliárd forintot fektetnek be a hibridmodellek sorozatgyártásába. Az évtized végére pedig azt tűzte ki célul a Lamborghini, hogy tisztán elektromos hajtású autóval bővítse a kínálatát – írja beszámolójában a Reuters.
Kiváló évet zárt tavaly a Lamborghini, és a rekordeladásokkal zárult 2022-es idény után arra számít az olasz sportautó-gyártó, hogy idén is „nagyon jó eredményt” ér el. A cégvezető szerint a belső égésű motorok konnektoros (plug-in) hibridekre történő cseréje 2024-ben, illetve 2025-ben valósul majd meg, hozzátéve, arra számítanak, hogy már 2025 vége előtt sikeresen eladnak minden Revueltót.
A Lamborghini törekvése leginkább a Huracánt sújtja, hiszen a szuperautó kapcsán már korábban bejelentették, hogy befejezik a gyártását, így egyik változata sem kapható május vége óta, ami gyakorlatilag egyet jelent az 5,2 literes V10-es szívómotor végével. Eközben az Urus a tavalyi bevezetése ellenére máris hatalmas népszerűségnek örvend: a 666 lóerős SUV két változatát, az Urus S-t és az Urus Performantét is elkapkodták, így jelenleg nem kapható.
Az Urus esetében a következő, ráncfelvarrott változata bemutatkozását 2024-re várják, de kizárólag V8-as plug-in hibrid hajtással lehet majd rendelni. A típus következő generációja várhatóan 2029-ben mutatkozik be, már tisztán elektromos modellként. Mindez persze nem zárja ki annak eshetőségét, hogy most már egy lottóötös birtokában sem juthatunk új, vagy inkább újszerű benzinmotoros Lamborghinihez, hiszen a mai napig előfordul, hogy korábbi darabokat kínálnak nullkilométeres futásteljesítménnyel.