Bármennyire furcsán hangzik, de még a világ egyik legveszélyesebbnek tartott pályáján, a Zöld Pokolként emlegetett Nürburgring Nordschleifén – ami a Forma–1-rajongóknak leginkább Niki Lauda 1976-os balesetéről lehet emlékezetes – sem engedhet meg magának bárki bármit, legyen bármennyire erős autója.
A németországi pálya szigorú előírásai között az is szerepel, hogy senkit nem engednek fel a pályára, akinek az autója meghaladja a 130 dB-es zajszintet. A korlátozás legújabb áldozata egy Mazda RX-7 lett, aminek benzinvérű, Oroszországban született, majd Hollandiában nevelkedett, jelenleg pedig Nürburgban – tehát a pályához meglehetősen közel – élő sofőrjét, Misha Charoudint már a második körben kiintették a 20,8 kilométeres aszfaltcsíkról – számolt be az esetről az Autoevolution.
Az RX-7-es harmadik generációjában alapjáraton egy 1,3 literes, kéttárcsás Wankel-motor található, mely a kis hengerűrtartalma ellenére nagyobb, 255 lóerős teljesítménnyel rendelkezik. Meg kell jegyezni, hogy Charoudin csak bérelte a Mazdát, de tulajdonosának még ez sem volt elég, ezért úgy alakíttatta át a hajtásláncot, hogy a kétajtós sportkupé „úgy szóljon, mint egy űrrakéta a felszálláskor”.
„Mentségére” szóljon, hogy az 1978-tól 2002-ig gyártott Mazda RX-7 – melynek harmadik generációja 1992-ben mutatkozott be – mindig is népszerűnek bizonyult a tuningőrültek körében. Ez leginkább azzal hozható összefüggésbe, hogy a kezdetektől fogva könnyen kezelhető és a valamivel több mint 1200 kilogrammos saját tömegével könnyű sportautó hírében állt, a Wankel-motor már csak édes ráadás.
A Mazda így már lényegesen erősebb, 400 lóerős, miután a Wankel-motorból kioperálták az eredeti, szekvenciális ikerturbót, aminek a helyére végül egyetlen turbófeltöltő került. Az ötsebességes, kézi váltó érintetlen maradt a hátsókerekes RX-7-esben, melynek sebességmérőjét 180 km/óráig skálázták. Ugyanakkor ez jelen esetben egyáltalán nem mérvadó, mert amíg a pályán tartózkodhatott, Audik, BMW-k és Porschék tömkelege húzódott le előle…