A Honda Prelude volt a XX. század utolsó évtizedeiben a tipikus japán sportkupék egyik sikeres példánya, ami öt generációt is megélt. Akkoriban még volt igény ilyen kétajtós, alapvetően olcsó, könnyen hozzáférhető technikára épülő, stílusos autókra. Főleg a bukólámpás 2-3 generáció hordozza magán a kategória vonzó stílusjegyeit. Mai szemmel hihetetlenül lapos, bukólámpával felszerelt, letisztult formával rendelkező autók voltak, légies oszlopokkal, és kellemes karakterű motorokkal. 

Ma már ezek főképp az alacsony szintű biztonság miatt nem valósulhatnak meg, de használtan még élvezhető egy Prelude hangulata. Az autó vesztett karakteréből a 4-5 generációval, de mai szemmel ezek is érdekes darabok.

Ez a kilencvenes évek esszenciája: 185 lóerő, szívómotor, kézi váltó, elérhető ár 1

A videón egy ötödik szériás autó gyorsulását élvezhetjük, ez a modell se túl magas, mindössze 1,31 méterre találjuk a tetőt a talajtól, hossza ellenben 4,52 méter. Ma már egy sportkupé ennél sokkal termetesebb, ami a tömegre is igaz, ez a kocsi mindennel együtt alig 1,3 tonna, ilyen adatot csak az igazán drága, kis példányszámban gyártott puritán sportgépek tudnak felmutatni. 

Ez a kilencvenes évek esszenciája: 185 lóerő, szívómotor, kézi váltó, elérhető ár 2

Beltere tipikus, japán kilencvenes évek, a funkció mindent felülír, gyakorlatilag egy irodához hasonlít a beltér, csak feketében. Mondjuk ma már szívesen eltöltenénk ebben az irodában egy munkanapot, főleg, ha a német autópályán lehet kipróbálni a 2,2 literes, négyhengeres VTEC-vezérlésű motor képességeit. 

Mindez számokkal leírva: 185 lóerő és 206 Nm nyomaték, 228 km/órás végsebesség, valamint 7,5 másodperces 0-100-ra gyorsulás.