Régóta tudvalevő a Ferrariról, hogy rangsorolja a vásárlóit, ennélfogva a maranellói gyártó legkülönlegesebb modelljeihez csak a legkiemeltebb ügyfelek juthatnak hozzá. Ahhoz viszont, hogy bárki elérje ezt a kiváltságos státuszt, egy sor követelménynek kell megfelelnie, amiket egy korábbi cikkében gyűjtött össze a Vezess:
Úgy tűnik, az ügyfelek megválogatásának kérdésében a Ferrari mintáját követi majd a Rolls-Royce is: Torsten Müller-Ötvös nemrégiben arról beszélgetett egy sajtótájékoztatón, a brit márka első elektromos modelljének kaliforniai bemutatóján, hogy a Spectre megvásárlására csak a legszerencsésebbeknek lesz lehetőségük – számolt be a fordulatról a Carscoops.
Az érdeklődő vevőknek kvalifikálniuk kell magukat, majd a Rolls-Royce egyéni elbírálás alapján dönti el, ki az, aki vehet is autót. Ha utána azonban a vevő úgy dönt, hogy haszonszerzés reményében túlad rajta, feketelistára száműzik.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ebben az esetben a későbbiekben esélye sem lesz arra, hogy közvetlenül a gyártótól vásároljon Rolls-Royce-t. „Elmondhatom, hogy valóban mérlegelünk. A vevőknek bizonyítaniuk kell, kik ők, és mit akarnak csinálni az autóval. Előbb tehát kvalifikálniuk kell magukat, majd kap egy helyet a sorban a rendeléseknél” – magyarázta Müller-Ötvös. „Ha továbbadják, azonnal feketelistára kerülnek, utána pedig soha nem lesz esélyük arra, hogy újból vásároljanak.”
Korábbi tervei alapján a Rolls-Royce 2023 utolsó negyedévében kezdi meg a Spectre-rendelések teljesítését. A tisztán elektromos kupé hatalmas népszerűségnek örvend, annyira, hogy a vezérigazgató szerint még az sem kizárt, hogy bővíteni kell a gyártási kapacitást. A Spectre-rendelők 40 százaléka új vásárlónak számít a Rolls-Royce-nál.
Hiába azonban a vasszigor, úgy tűnik, máris akadnak olyanok, akik szembemennének a szabályokkal. A sikeres brit autókereskedő, Tom Hartley arról számolt be a Car Dealer Magazine-nek, máris elintézte, hogy rátegye a kezét két Spectrére, amiken a tulajdonosok fejenként 50 ezer fontot, átszámítva 22 millió forintot kaszálnak.
A pénz beszél, és a gyártók soha nem fogják megakadályozni abban a sikeres vállalkozókat, üzletembereket és arisztokratákat, hogy eladják autóikat. Nem tartom igazságosnak, hogy az autógyártók egyáltalán megmondják az ügyfeleiknek, akik közel félmillió fontot költöttek egy autóra, hogy mit tehetnek vele. Ez nem helyes, hiszen a körülmények változnak, és lehet, hogy az embereknek valódi okuk van az eladásra, például pénzügyi problémák
– fakadt ki a Rolls-Royce döntése kapcsán Hartley.
Visszakanyarodva a Ferrarira, érdemes megjegyezni, hogy sok esetben a média csinál a bolhából elefántot, mint azt Justin Bieber esete is jól mutatja, de ez korántsem jelenti azt, hogy ne léteznének szabályok, azokhoz kapcsolódóan pedig szankciók az olasz márkánál. Erről leginkább az a gyűjtő tudna mesélni, akit alaptalanul „tettek parkolópályára” évekre a Ferrarinál, miután néhány kijelentését kiforgatták a sajtóban, ami aztán koholt vádak táptalajaként szolgált.