Japán különleges ország, szinte minden területen különbözik az Európában megszokottól. A nagy népsűrűségű városok, a szűk életterek érdekes megoldásokat eredményeznek, náluk például sok helyen a benzinkutak is másképp néznek ki.
A helyi autósokat a megszokott töltőoszlopok sora helyett csak egy nagy placc várja, ahová a tetőről lógnak le a töltőpisztolyok. Furcsa, sőt értelmetlen megoldásnak tűnik. Miért vezetik fel a tetőre az üzemanyagot?
Nos, a benzinkút működése hasonló, mint amit mi megszoktunk, egy föld alatti tartályból érkezik a benzin, gázolaj, és ugyanúgy van mérőegység, szivattyú, tehát a folyamat nem különbözik.
Az elrendezésnek praktikus, és nem mellesleg pénzügyi okai vannak. Japánban a legdrágább dolog a földterület, főleg a nagyvárosokban. Nem véletlenül születtek meg itt a kapszulahotelek, amelyek gyakorlatilag egy koporsó méretű szállást jelentenek a megfáradt utazónak. Minden négyzetcentit ki kell használni, és ez a benzinkutaknál sincs másként. Ha egy ötlettel helyet lehet spórolni, az a megoldás igen sokat érhet, ezért egy helyi fejlesztés nyomán teljesen eltűntek a töltőoszlopok.
Így megspórolják a sávokat elválasztó járdaszigetet, a helyet rabló töltőoszlopok kialakítását, tehát több autó fér el egyszerre a kúton. Kisebb hely, kevesebb költség, mégis nagy forgalom! Emellett nem kell várniuk az autósoknak sem a megfelelő sorra a betöltőnyílástól függően, mivel ezeket a magasból lengő vezetékeket bármelyik oldalra oda tudják húzni.
Az ötlet nem új, az olajipari gépeket, töltőállomások berendezéseit gyártó Tatsuno az 1960-as években állt elő a helyspórolós ötlettel, ami azóta is hódít a szigetországban.