Korábban a Vezess is beszámolt róla, hogy a Ford történetében lezárul egy 47 éven át ívelő fejezet azzal, hogy befejezik ikonikus és Európában nagyon is népszerű kisautója, a Fiesta gyártását.

Július 7-én, vagyis múlt hét pénteken gördült le az utolsó Fiesta a Ford németországi gyártósoráról Kölnben, ám az utolsó és az utolsó előtti példányt nem adja el, hanem megtartja magának az amerikai márka. Napokkal később viszont már annak lehetőségét pedzegetik a nemzetközi sajtóban, hogy még van remény a Fiestának.

Igaz, a kisautót már nem belső égésű motorral, hanem elektromos hajtáslánccal támasztanák fel, méghozzá a Volkswagennel együttműködve, mint azt Martin Sandler, az európai Ford-importőr személyautó-ágazatának vezetője elhintette az Automotive News Europe-nak adott interjújában.

Épphogy elkaszálták, máris visszatérhet a népszerű Ford 2

47 évig tartott a Ford Fiesta pályafutása, de még újrakezdődhet.

Úgy fogalmazott, megfontolják, hogy a következő szintre emeljék a német márkával folytatott „nagyon konstruktív és pozitív” kooperációjukat, ami akár azt is jelentheti, hogy a VW-cégcsoport MEB Entry platformján – amire az ID. 2 is épülni fog – hoznák vissza a kínálatba a Fiestát. „Semmi sem dőlt még el, de ezt nem szeretném kizárni” – nyilatkozta sejtelmesen Sander.

A Ford és a Volkswagen együttműködése egyáltalán nem új keletű, hiszen még korábban megállapodást kötöttek arról, hogy két elektromos autót is gyártanak, amihez a németek MEB-platformja adja az alapot. Az egyikük az az Explorer, amit abban a kölni üzemben fognak gyártani, ahonnan napokkal ezelőtt távozott a Fiesta. A kompakt villany-SUV-t jövőre kezdik el forgalmazni Európában. Emellett a Ford Ranger és a Volkswagen Amarok is közös alapokat használ.

Más márkákhoz hasonlóan a Ford is azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra teljesen elektromossá váljon a kínálata Európában. Többek között ennek az elhatározásnak köszönhető az, hogy a Fiesta elkaszálásával az amerikai gyártó kilépett a kisautó-szegmensből, a szigorú, illetve egyre szigorodó EU-s kibocsátás normák olyan szinten költségessé tették a gyártást, hogy gazdasági értelemben ellehetetlenül a kategória.