A Volvónak is volt szerepe katonai járművek gyártásában. Ennek ékes példája a TP21 Sugga [a sugga svédül kocát jelent – szerk.], aminek a gyártását 1953-ban kezdték, méghozzá kétféle kivitelben: az ún. prototípus terepjáróból személyszállító és híradós járművet is gyártottak. Összesen 720 darab készült a TP21 Suggából. A híradós járművek közé tartozó 1954-es példány meglehetősen korai darabnak számít. A Hemmings korábbi cikke szerint néhány katonai járművet még az 1990-es években is használt a svéd hadsereg.
3,67 literes, soros hathengeres motorjától nem érdemes aszfaltszaggató erőre számítani 90 lóerős maximális teljesítményével. A kapcsolható 4×4-es, két-, vagy összkerékhajtással is használható jármű erőátadását négyfokozatú kézi váltó végezte terepáttételes osztóművel.
Egy ’50-es évekbeli katonai járműhöz a Volvónál sem gondolták túl a belteret, ami tulajdonképpen egy gigantikus sebességmérőből, két másik műszerből, három váltókarból és néhány nagyobb kapcsolóból áll a két ülésen kívül. A kilométer-számláló valamivel több mint 31 ezer kilométert mutat, de mivel ötjegyű számokat tüntet fel, kérdéses, hogy mennyire hiteles az érték.
Ez a darab az 1980-as évek közepén került Ausztráliába, és mostanáig ugyanannál a családnál tengette a napjait – a leírás szerint ez az első TP21 Sugga, ami eljutott a szigetországba. Idén januárban szervizelték, melynek során minden folyadékot kicseréltek, továbbá új gyújtógyertyákat és ventilátorszíjat kapott, míg a vízszivattyút felújították, a hűtőjét pedig megtisztították.
A Collecting Cars oldalán bocsátották árverésre, de nem talált másik gazdára. Az nem derül ki az oldalról, mekkora volt a kikiáltási ár.