Az autórajongók egy része imádattal tekint a német autópályákra. Ez a szabadság szimbóluma, ahol ha épp nincs felújítás, végtelen dugó és araszolás, valamint eső, hó, szél, kiskacsák miatt épp fennálló tiltás, akkor szabadon lehet megválasztani a haladás sebességét.
Viszont így haladni hosszú távon inkább kínzás, mint élmény. Ha nincs őrült nagy szükség rá, akkor a magas koncentrációt igénylő, zajos, nagy fogyasztást, magas költséget hozó esztelen tempónak tényleg semmi értelme. A baleset kockázata mindig ott lebeg, mert a közlekedők java a szabadság ellenére emberi, 100-130 km/órás tempóval halad, ehhez mérten közlekedik, és a tötymörgők között mindig akad, aki teljesen más világba kalandozva ül a volán mögé.
Nézi a telefont, babrál a mobillal, és ha ilyenkor egy autós 200 km/órával közeledik a belsőben, ő pedig kisorol, akkor kész a baj.
Ha a gyorsan haladó autós felkészült és időben reagál, akkor el tudja kerülni a bajt, mint ahogy az a videón is történt a Honda Civic esetén. Hajszállal, de sikerült megelőzni az ütközést, a leírás szerint pedig a kisoroló Golf sofőrje tényleg nem figyelt, mobilozás közben váltott sávot.
Ebben az esetben viszont nem sikerült megúszni a bajt, 240 km/óra már tényleg sok volt a Volkswagen Golf GTI-nek ilyen sűrű forgalomban, de azért a komoly ütközést kivédte a sofőr: