Nepál északi kétharmadának hegyvidéki terepe a világ legkomolyabb kihívása útépítési szempontból, a világ tíz legmagasabb hegye közül hét található az ország területén, itt 4000 méter még alacsonynak számít. 

Ezért minden lehetőséget kihasználnak, amivel megkönnyíthető a nehéz terep áthidalása. Komoly hagyománya van a kábelkocsiknak is, amelyeket sokszor helyi erőforrások felhasználásával barkácsolnak össze.

Ezek sokat segítenek a helyi termelőknek az áru mozgatásában, gyakran pedig csak a gravitáció működteti a szerkezetet. Okosan megtervezve a két összekötettési pontot, a felmenő, illetve leérkező csomagok tömegét arányban tartva maguktól működnek ezek a megoldások, és nem igényelnek külső erőforrást. 

Általában pár kosár termék vagy néhány ember utazik rajtuk, de extrém esetben komplett járművek is a kábelre kerülnek. Van, hogy kisebb buszokat, teherautókat kötnek fel, amelyek gyakorlatilag átlibegnek a szakadék felett. Európai szemmel ez maximum egy kalandfilm jeleneteként lenne értelmezhető, nekik viszont ez a hétköznapi közlekedés része.