A Honda próbálkozása mutatja, hogy nem a gyártók erőltetik a szabadidő-autókat, hanem a piacon van igény ezekre a kocsikra. A japánok megpróbáltak egy stílusos, modern, talán túl szokatlan, de méretét, akkumulátorcsomagját, teljesítményét tekintve élhető városi kisautóval sikereket elérni.
Ez volt a Honda e, ami végül utód nélkül kerül ki a kínálatból, ebben a méretosztályban, a városi minik területén nem lesz folytatás, mert egyszerűen bukás. Nincs rá igény, ellenben a szabadidő-autókkal.
A cég héttagú kínálatában jelenleg négy SUV szerepel: a Honda CR-V, a kisebb Honda ZR-V, a Honda HR-V és az új elektromos e:Ny1, amely a múlt héten mutatkozott be az autógyártó első elektromos SUV-jaként Európában.
„Nem lesz több olyan méretű autó, mint a Honda e. Ezt magabiztosan állíthatom” – mondta a Honda UK autós üzletágának vezetője, Rebecca Adamson az Autocarnak. „Az Egyesült Királyságban a piaci kereslet a szabadidő-autókra irányul, ezért mi is erre a területre fókuszálunk. Amíg ilyen a piac, addig mi továbbra is SUV-központúak maradunk.”
Honda e:Ny1
A márka második tisztán elektromos autójának alapját az új e:N Architecture F platform adja, 68,8 kWh-s akkumulátorcsomag található benne, amivel 412 kilométerre képes eljutni. A hajtásszabályozót, villanymotort és váltót is tartalmazó integrált hajtáslánc az első kerekeket hajtja, a villanymotor csúcsteljesítménye 204 LE , míg a forgatónyomatéka 310 Nm.