2001-ben már javában Michael Schumacher és a Ferrari dominanciájáról szólt a Forma-1, a kerpeni származású versenyző abban a szezonban is feladta a leckét a riválisoknak. Annyira, hogy még a 2002-es szezon elején is az előző évi modellel, pontosabban annak továbbfejlesztett változatával állt rajthoz Schumacher, miközben már az ötödik világbajnoki elsőségére hajtott – igaz, az F2001B kódnevű autó csupán két, illetve a csapattárs, Rubens Barrichello esetében három futamot élt meg.

Mielőtt átülhetett volna a maranellói istálló 2002-es autójába, a korábbi géppel – az elképesztő tömegbalesetet is megúszva – megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, és két héttel később ugyan megszerezte a Ferrari 150. F1-es pole-pozícióját, végül a 21. helyről kellett felzárkóznia, miután a rajtot követően összeért Juan Pablo Montoyával. Még ez sem tántorította el az akkor 33 éves pilótát, és a dobogó legalsó fokán fejezte be a versenyt, közvetlenül Montoya, valamint testvére, Ralf Schumacher mögött végezve.

Alig használta, mégis egy vagyont érhet Schumacher korábbi autója 1

Schumacher annak ellenére erősen kezdte a 2002-es évet, hogy az első két versenyen még kvázi az előző autójával versenyzett – végül egészen az ötödik vb-címig meg sem állt abban az évben. (Fotó: Andreas Rentz/Bongarts/Getty Images)

Akkoriban nem igazán kellett változtatni a Ferrari sikerreceptjén, amit jól mutat, hogy az F2001, illetve az F2001B több szempontból is hasonlított elődjeire, kezdve a sebességváltóval és a hajtáslánc elhelyezésével. Ha már hajtáslánc: ez még az a korszak volt, amikor a V10-es motorok fülsüketítő zaját élvezhették a száguldó cirkusz rajongói. Jelen modell esetében a 3,0 literes erőforrás körülbelül 825 lóerős teljesítményt adott le, ami gyengébbnek számít, de az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy csak 600 kilósak voltak az autók, azaz 200 kilóval nyomtak kevesebbet a jelenkor autóihoz viszonyítva.

A 215-ös számú karosszériájú Ferrarin a közeljövőben, az RM Sotheby’s augusztus 16-a és 19-e közötti, kaliforniai (USA) árverésén adnak majd túl, de már 20 éve van magántulajdonban, legutóbb pedig 2011-ben cserélt gazdát. A kikiáltási árat csak a komoly érdeklődőknek árulják el, de egyes becslések azt sem tartják kizártnak, hogy akár 10 millió dollárt, tehát közel 3,5 milliárd forintot is hajlandóak lesznek adni érte.

Nézd meg képeken Schumacher 2002 elején használt Ferrariját:

Alig használta, mégis egy vagyont érhet Schumacher korábbi autója 2
Alig használta, mégis egy vagyont érhet Schumacher korábbi autója 18

Fotó: RM Sotheby’s

Érdekesség, hogy minden idők egyik legdrágább elárverezettjeként került a kalapács alá a korábbi Forma-1-es autók közé Schumacher 2003-as, a német klasszisnak pályafutása hatodik világbajnoki címét hozó Ferrarija, amiért átszámítva 5,3 milliárd forintnyit fizettek egy 2022 őszi árverésen.

Schumacher először 2006 végén – a Ferraritól is búcsúzva – fordított hátat a Forma-1-nek, de alig több mint három évvel később visszatért a Mercedes színeiben. Pályafutása utolsó három évében egyetlen dobogó volt a hétszeres világbajnok legjobb eredménye, majd a 2012-es idény végeztével végleg visszavonult. Bő egy évvel később szenvedett súlyos síbalesetet a francia Alpokban, azóta pedig kevés hivatalos, vagy akár hiteles információ látott napvilágot az állapotáról.