A Ferrari F40 igazi felső polcos, komoly hasznot fialó befektetés, és a leggazdagabbak sem ellenségeik saját pénzüknek. Ezért ha lecsapnak egy eladó példányra, azt utána elviszik a póklábnyomokat is láthatatlanná polírozó mestertakarítóhoz, majd berakják egy garázsba, és a következő aukcióig elő sem veszik. 

Teszik ezt részben azért, mert maga a futásteljesítmény növekedése is csökkenti az árat, másrészt pedig azért, mert az F40-est igen könnyű összetörni. 

Ez a felvétel mutatja, miért nem merik vezetni a Ferrari F40-est közúton a tulajdonosok 1

2,9 literes motorjához ötsebességes, manuális váltó párosul. 0-ról 100 kilométer/órára 4,1 másodperc alatt gyorsul a gép, 471 lóerős turbómotorja pedig 577 Nm nyomaték leadására képes. Mindehhez pedig nincs isteni segítség, korlátozó elektronika, kipörgésgátló, sőt még blokkolásgátló sem. A kormányt izomból kell tekerni, szervo sem segít, a turbómotor nyomatéka pedig ostorcsapásként jelenik meg, ahogy felépül a töltőnyomás.

Ez a felvétel mutatja, miért nem merik vezetni a Ferrari F40-est közúton a tulajdonosok 2

Hideg gumikkal, óvatlanul közlekedve banális helyeken is könnyű megtörni a gépet, amire jó példa ez a közelmúltban történt eset. Lehet, hogy Enzo Ferrari szelleme büntette a tulajdonost, amiért az eredetileg kizárólag Ferrari-pirosban árult típust átfóliáztatta rózsaszín árnyalatúvá. Mindenesetre nagy baj nem történt, de mindenki gondolja át, ha F40-est akar venni, akkor ilyen kockázattal is számolni kell. 

Ezt már tudja az a sofőr is, aki 2022-ben egy hegyi felfutóversenyen lépett túl korán a gázra. Ahol a többi Ferrari könnyedén elfordult, ott az F40-essel elég volt ez az apró hiba, hogy komoly törés legyen a vége.